چرا سجامی شدن سهام عدالتی‌ها مهم است؟

حدود دوماه است که مسئولان بر سجامی شدن مشمولان سهام عدالت تاکید دارند و این افراد را برای ثبت نام در سجام تشویق می‌کنند. اصراری که دو دلیل مهم پشت آن نشسته است.

 پس از آزادسازی سهام عدالت، حدود 30 میلیون نفر از مشمولان این سهام روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و در واقع سهام‌دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شدند. شرکت‌هایی که یکی پس از دیگری وارد تالار شیشه‌ای می‌شوند و سهام برخی از آن‌ها قابل معامله شده است.

بر این اساس حدود دو ماه است که مسئولان گاه و بیگاه از مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند می‌خواهند در سجام ثبت نام کنند.

یکی از دلایل این اصرار پرداخت سود سالانه سهام عدالت است. درواقع تا زمانی که مشمولان در سجام ثبت نام نکنند، نیمتوانند سود سالانه سهام خود را دریافت کنند.

از سوی دیگر قرار است 21 اسفندماه، مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شود و مشمولان تنها زمانی می توانند در انتخاب اعضا نقش داشته باشند که سجامی شده باشند و رای خود را به صورت الکترونیکی اعلام کنند.

لازم به ذکر است برای برگزاری مجمع لازم است بیش از 50 درصد سهام داران در مجمع حضور داشته باشند اما اگر در جلسه اول تعداد حاضرین به حد نصاب نرسید، جلسه 10 روز بعد با هر تعداد سهام دار برگزار خواهد شد. بنابراین افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند امکان صدور رای در مجمع را ندارند.

طبق اخرین آمار از 30 میلیون نفر، 15 میلیون و 700 هزار نفر در سجام ثبت نام کرده اند. همچنین استان‌های کرمان، فارس و یزد بیش از 65 تا 73 درصد سهام داران در سجام ثبت نام کرده اند که بیشترین میزان بوده است.

بر این اساس ثبت نام در سجام رایگان است و افراد می توانند با مراجعه به سایت WWW.SEJAM.IR  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.