نامه یک نماینده به رئیس جمهور و هشدار درباره تشویق مردم به خرید بیت‌کوین

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور بر ضرورت مسدود شدن درگاه‌های پرداخت مشکوک در مبادلات بیت‌کوین تأکید کرد و نوشت: دولت اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت‌کوین و تبلیغ کنندگان در فضای مجازی را انجام دهد.

مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به رئیس جمهور نوشت: متاسفانه بعد از مدیریت مساله دار دولت در بازار سرمایه،‌ بسیاری از لیدرهای ناصالح سرمایه مردم در فضای مجازی، نسبت به تشویق مردم به خرید مرز ارزهای خارجی به خصوص بیت‌کوین اقدام نموده اند و اکنون جست‌وجوی کلمات مربوطه در فضای مجازی از جستجوی کلمه بورس پیشی گرفته است و این یعنی عده ای ناآشنا و ناآگاه در جست‌وجوی راهی برای ورود به این حوزه هستند.

علاوه براینکه این موضوع احتمالا به تشدید خرید غیر رسمی ارز برای این منظور منجر می شود، متاسفانه خرید ریالی رمز ارز از درگاه های پرداخت داخلی نیز درحال انجام است و به احتمال فراوان مسأله ای شبیه سکه ثامن در این موضوع به صورت شدیدتر قابل تکرار است.

بنابراین دولت محترم لازم است؛

اولاً درگاه های پرداخت مشکوک به این مبادلات را هرچه سریعتر مسدود نمایند و ثانیاً اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت‌کوین و تبلیغ کنندگان در فضای مجازی را انجام دهند و اجازه ندهند این موضوع باعث ضربه شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه می شود.

ضروری است،‌ اقدامات لازم در این خصوص به کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی اطلاع داده شود تا لازم نباشد اقدامات نظارتی بعدی در پیگیری ماجرا انجام گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.