مشارکت «داتین» در طرح احیای جنگل‌های زاگرس

با توجه به اینکه امسال بخش زیادی از جنگل‌های زاگرس به‌دلیل آتش‌سوزی از بین رفت، شرکت داتین، به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و دوست‌داران محیط‌زیست در طرح احیای جنگل‌های زاگرس مشارکت کرد. داتین به مناسبت روز درختکاری وظیفه کاشت، حفاظت و مراقبت از 500 نهال بلوط در جنگل‌های زاگرس را برعهده گرفت.

خردادماه امسال با شعله‌ور شدن آتش در جنگل‌های گچساران، سریال آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس شروع شد. در ادامه این آتش‌سوزی‌ها، منطقه خائیز در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و برخی مناطق دیگر کشور هم طمعه آتش شدند. اگرچه بخش‌هایی از این آتش با کمک دلسوزان طبیعت و دوستداران محیط‌زیست خاموش شد اما بسیاری از درختان این منطقه از بین رفتند.

مژگان رضایی، مدیر روابط‌عمومی داتین گفت: «جنگل‌های زاگرس یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های جنگلی کشور هستند و با 6 میلیون هکتار مساحت در 11 استان کشور گسترده شده‌ است.  ما در مشورت با متخصصین و دوستداران محیط‌ زیست تصمیم گرفتیم تا با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، 500 نهال بلوط را در این جنگت و نگهداری کنیم.»ل‌ها بکاریم و از آنها مراقب

رضایی افزود: «باید بدانیم که تنها کاشت نهال به تنهایی مهم نیست و مساله اصلی مراقبت و نگهداری از این نهال است. ما با طرح این ایده به مناسبت روز درختکاری، قدم کوچکی در احیای جنگل‌های زاگرس برخواهیم داشت و امیدواریم در این مسیر دیگر سازمان‌ها و نهادهای اکوسیستم فناوری هم با ما همراه شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.