مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا افتتاح شد

آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ فن آوا عصر دیروز 18 اسفند با حضور مقامات کشوری و بازیگران اصلی حوزه محتوا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا،  حمیدرضا نائینی مدیر عامل گروه فن آوا در آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا که عصر امروز 18 اسفند با حضور مقامات کشوری؛ بازیگران اصلی حوزه محتوا و اصحاب رسانه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تحقق چشم انداز گروه فن آوا و شرکت های زیر مجموعه در افق 1402 عنوان کرد: ورود به حوزه کسب و کاری مرکز داده برای شرکت داده پردازی فن آوا افقی جدید در فعالیت های این شرکت به شمار می رود و امیدواریم این اتفاق بتواند تحقق چشم انداز تبدیل شدن به یکی از سه اپراتور ثابت مطلوب ارتباطی در کشور تا سال 1402 از طریق توسعه فناوری های نوین ارتباطی و کسب سودآوری پایدار است، را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا حاصل تلاش مضاعف همکاران من در این شرکت برای به ثمر نشستن ایده ای است که چند سال اجرای آن طول کشید و در نهایت مقدر بود با پشت سر گذاشتن تمام فراز و فرودها افتتاح شود.

مدیر عامل گروه فن آوا اذعان داشت: تشکری دارم از مدیران عامل اسبق و سابق شرکت داده پردازی فن آوا که به درستی در خصوص ساخت و راه اندازی این مرکز داده تصمیم گیری کردند و مقدمات اجرای آن را فراهم کردند. این قدردانی فرصتی را فراهم می کند تا اشاره کنم که گروه فن آوا در طول 18 سال فعالیت خود عرصه نقش آفرینی و حضور متخصصان و نیروی انسانی کاردان و خبره در حوزه فناوری اطلاعات بوده است. بسیاری از نام های معتبری که امروز در صنعت می شنویم سابقه حضور در این هلدینگ را داشته اند و با برند فن آوا منشا خدمات بسیاری به فاوا شده اند. همواره برند فن آوا با نیروی انسانی متخصص و اشخاص سرشناس در این حوزه تلاقی داشته است.

وی تصریح کرد: مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا یکی از مجهزترین مراکز داده در کشور به شمار می رود که با تطبیق کامل با استانداردهای رده بندی Tiering 2+ احداث شده است. وجود یک پست برق 20 کیلو ولت مستقل، ارتباط دیتاسنتر با زیرساخت و شبکه IXP با 120 کر و سیستم کولینگ با ظرفیت مناسب این مرکز داده رو از مراکز معدود و محدود کشور متمایز کرده است.
دکتر نائینی گفت: همزمان با آغاز به کار این مرکز تفاهم نامه همکاری با یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و اطلاع رسانی کشور؛ تبیان به امضا می رسد.

مدیر عامل گروه فن آوا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خدمات و سرویس های جدید شرکت داده پردازی فن آوا افزود: ارائه سرویس اینترنت امن خانواده توسط شرکت داده پردازی فن آوا در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد. گروه فن آوا این نوید را می دهد که با ارایه و بهره مندی این سرویس امکان استفاده از اینترنت امن برای تمام اعضای خانواده در هر سنی فراهم می شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارزش آفرینی برای گروه فن آوا و سهامداران پایان ندارد و با خلاقیت و نوآوری همواره تلاش می شود که بازار کسب و کارهای این هلدینگ بزرگ همیشه جذاب و ارزشمند باشد.

تعرفه آزاد؛ جذابیت بازار مراکز داده/ داده پردازی فن آوا ابری می‌شود

مهدی ابراهیمیان مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا با اشاره جذابیت های بازار مراکز داده عنوان کرد: متاسفانه در صنعت ارتباطات ثابت با موضوع تعرفه گذاری نادعادلانه رو به رو هستیم که تمایل بخش خصوصی برای حضور و نقش آفرینی در این عرصه را به شدت کاهش می دهد. تعرفه خدمات در این حوزه برای ارایه سرویس به تمام نقاط کشور یکسان است و همین موضوع از جذابیت این بازار می کاهد.

وی ادامه داد: قیمت گذاری قیمت براساس قانون عرضه و تقاضا همچنین توافق طرفین در بازار مراکز داده باعث می شود که این بازار برای فعالان جذاب شود و زمینه ورود فعالان جدید را فراهم می کند. ارائه خدمت متفاوت به مشتریان و ارزش آفرینی در حوزه ارایه سرویس های مراکز داده می تواند تمایز ایجاد کند و همان رقابتی ایجاد شود که اساس رقابت و سودآوری در هر بازاری است.
مهندس ابراهیمیان تصریح کرد: البته این بازار که امروز جذاب است و پر سود به شمار می رود می تواند در نبود نظارت صحیح و عدم اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران جدید در خصوص وضعیت بازار و فعالان آن دچار شدت گرفتن عرضه بر تقاضا شود.

مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا با اشاره به ثبات ارزش ها، تخصص گرایی و پایبندی به اصول حاکم بر صنعت فاوا و قوانین موجود در این عرصه افزود: سابقه فعالیت و حضور گروه فن در صنعت فاوا نزدیک به دو دهه است و همین امر می تواند نقطه اطمینان و اعتماد مشتریان برای یک همکاری بلند مدت با گروه و شرکت داده پردازی فن آوا باشد.

ابراهیمیان با بیان ویژگی های فنی مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا آن را در سطح کشور شاخص دانست و تصریح کرد: از ویژگی های منحصر به فرد این مرکز داده می توان به ظرفیت 100 رک، رعایت استاندارد در زیرساخت کابل کشی مخابرات، دارای استاندارد 002-Bicsi-ANSI و TIA942، رده بندی Tiering 2+ ، دارای سیستم اعلان و اطفاء حریق، دارای پست برق 20 کیلو وات ، دارای سیستم کولیئنگ Chilled water و ارتباط دیتاسنتر با زیرساخت و شبکه IXP با 120 کر اشاره کرد.

وی همچنین در پایان خبر از تدارک و پیش بینی های انجام شده برای ورود شرکت داده پردازی فن آوا به حوزه رایانش ابری خبر داد.

مراکز داده شرط لازم توسعه شبکه ملی ارتباطات

رضا تقی‌پور وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی که به صورت برخط در آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا حضور داشت با اشاره به اهمیت مراکز داده در توسعه شبکه ملی ارتباطات گفت: توسعه شبکه ملی ارتباطات در کشور وابسته به توسعه زیرساخت ها است و مراکز داده هم به عنوان اولویت زیرساخت ها در این حوزه شناخته می شود.

وی با تقدیر از نقش آفرینی گروه فن آوا در این حوزه ادامه داد: شناخت نیازهای کشور در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به درستی صورت گیرد تا بتوان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه برای رفع آن و استقلال کشور گام برداشت.
دکتر تقی پور اذعان داشت: میزبانی از محتواهای داخلی و ارائه خدمات نوین به فعالان این عرصه ارزشی است که در گروه فن آوا خلق شده است و باید زمینه بهره مندی از آن انجام شود.

استقلال کشور وابسته به همکاری مطلوب در صنعت فاوا

کمیل خجسته باقرزاده مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان‌نور در این مراسم با تاکید بر ضرورت همکاری مطلوب بازیگران صنعت فاوا گفت: معتقد هستم آینده مردم سرزمینمان با همکاری، هم افزایی و مشارکت فعالان فاوا در 4 حوزه زیرساخت ها، پلتفرم ها، ابزارها و محتوا ساخته می شود.

وی اذعان داشت: این همکاری و مشارکت می تواند امنیت و آسایش خاطر خانواده ها را فراهم کند و توسعه اقتصادی را نیز سبب شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نور عنوان کرد: امروز همکاری خوبی با گروه فن آوا در زمینه بهره مندی از سرویس های مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا آغاز شده است که امیدواریم منشا خدمات بسیاری برای کشورمان باشد.

رویکردهای گروه فن آوا هم راستا با سیاست‌های کلان صنعت فاوا

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات در مراسم افتتاحیه مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا رویکردها و اهداف توسعه ای گروه فن آوا را هم راستا با سیاست های کلان صنعت فاوا دانست و ادامه داد: در جلساتی که با دکتر نائینی؛ مدیر عامل گروه فن آوا داشته ایم سیاست ها و رویکردهای این گروه به عنوان یکی از قدیمی ترین و جامع ترین هلدینگ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منطبق با رویکردهای صنعت فاوا تطابق دارد. از تلاش های مدیران و متخصصان این گروه قدردانی می کنیم.

وی گفت: راه اندازی مرکز داده امروز به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور کار بسیار سختی است که انجام آن توسط بخش خصوصی نیز دو چندان می شود. خوشبختانه امروز مراکز داده از حیث تجاری اهمیت خود را پیدا کرده همچنین این حوزه توانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد.

فتاحی تصریح کرد: توسعه مراکز داده تاثیر به سزایی در تحقق اهداف توسعه شبکه ملی ارتباطات دارد و هم از حیث زیر ساخت و هم تولید و انتشار محتوا اقدامی ارزش آفرین تلقی می شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اذعان داشت: سه حوزه زیرساخت، ارائه خدمات و تولید و انتشار پیام زنجیره ای کامل هستند که در اختیار داشتن هر یک از آنها نمی تواند اهداف عالی کشور در حوزه فضای مجازی را برطرف سازد.

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین و تقدیر از گروه متخصصان شرکت داده پردازی فن آوا که در راه‌اندازی مرکز داده این شرکت نقش به سزایی ایفا کردند، از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.