ارائه خدمات پشتیبانی بازرگانی مبناکارت آریا حداکثر تا 3 ساعت

شرکت بازرگانی مبناکارت آریا به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ارائه راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حال حاضر 14 هزار دستگاه تجهیزات بانکی در شبکه بانکی دارد و نزدیک به 30 بانک از خدمات، سرویس‌ها و پشتیبانی این شرکت بهره‌مند هستند.

این شرکت با ایجاد دپارتمان خدمات مشتریان و با داشتن نمایندگی در 30 استان، آمادگی ارائه خدمات ظرف مدت حداکثر 3 ساعت را در سراسر کشور دارا است و این قابلیت را از مزیت‌های رقابتی خود نسبت به رقبا می‌داند. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با آخرین تحولات این شرکت با مهرداد حیدرپور، مدیرعامل و پیمان اکبری خرازی، سرپرست برنامه ریزی و توسعه شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، مصاحبه مشترکی را برگزار کردیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

نگاهی به روند شکل‌گیری بازرگانی مبنا کارت آریا

حیدرپور در ابتدا با اشاره به تاریخچه تاسیس شرکت بازرگانی مبناکارت آریا گفت: «این شرکت در سال 1386 با هدف فعالیت در زمینه ارائه خدمات، سرویس و پشتیبانی در حوزه بانکی تاسیس شد. با توجه به اینکه در طی این مدت در حوزه PSP نیز فعالیت داشته‌ایم، مجموعه تجهیزاتمان در زمینه کارت‌های بانکی (دستگاه‌های صدور آنی کارت، سورتر، چک اسکنر و… ) را فعال کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم تا شرکت را به پتانسیل مناسبی در زمینه بازاریابی، فروش و پشتیبانی برسانیم که در حوزه بانکی این مساله بسیار مهم و مؤثر است. از ابتدا سعی ما بر این بوده است که در قبال محصولاتی که به مشتریان عرضه می‌کنیم، پشتیبانی و سرویس کاملی به آنها ارائه کنیم. در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نمایندگان ما که در کل کشور خدمات سرویس و پشتیبانی را ارائه می‌دهند از کارمندان این شرکت هستند و زمان خدمات‌رسانی ما به زیر سه ساعت در کشور رسیده است. بازرگانی مبناکارت آریا تلاش می‌کند تا مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد و تا جایی که امکان دارد ارتباط را با مشتری به صورت بَرد-بَرد تعریف کند.»

ارائه خدمات پشتیبانی بازرگانی مبناکارت آریا حداکثر تا 3 ساعت

رضایت 90درصدی مشتریان از سرویس‌های مبناکارت

مدیرعامل بازرگانی مبناکارت آریا مزیت رقابتی این شرکت نسبت به رقبا را پشتیبانی از محصولات و خدمات دانست و توضیح داد: «دیدگاه ما فقط فروش یک محصول نیست، بلکه فروش را آغاز همکاری با مشتری برای ارائه سرویس، پشتیبانی و تأمین قطعات می‎دانیم. چراکه رضایتمندی مشتری باعث خریدهای مجدد، افزایش همکاری و ارتقای ارتباطات خواهد شد. رضایت مشتریان از سرویس‌های پشتیبانی و تامین قطعات در حال حاضر بالای 90 درصد است.»

حیدرپور با تاکید بر اینکه شرکت بازرگانی مبناکارت آریا در 30 استان کشور نمایندگی دارد افزود: «دستگاه‌های بک‌آپی را در استان‌ها قرار داده‌ایم تا در صورت آسیب رسیدن به دستگاه اصلی، بتوان بدون وقفه به مشتریان سرویس ارائه کرد و تأمین قطعات نیز در استان‌ها صورت می‌گیرد. کرونا آزمون سخت یکسال گذشته بوده است و بازرگانی مبناکارت آریا با توجه به محدودیت‌هایی که در استان‌ها وجود داشت، توانست سرویس‌ها را با موفقیت به مشتریان ارائه کند که این یکی از نقاط قوت شرکت محسوب می‌شود.»

او ادامه داد: «در حال حاضر در بازدید دوره‌ای آخر سال، بالای 50 درصد سرویس‌ها را انجام داده‌ایم. برنامه‌ریزی‌هایی هم برای سال 1400 جهت توسعه واحد پشتیبانی داریم که برای مشتریان سرویس‌های ارزش افزوده ایجاد کنیم.»

گسترش تنوع محصولات سخت‌افزاری

در ادامه این مصاحبه اکبری، سرپرست بخش برنامه ریزی و توسعه شرکت بازرگانی مبناکارت آریا درباره آخرین راهکارها و محصولات این شرکت، توضیح داد: «اخیرا تنوع محصولات سخت‌افزاری را گسترش داده‌ایم و با توجه به نیاز مشتریان در حوزه نرم‌افزاری نیز تغییراتی را اعمال کرده‌ایم. در این راستا زیرساخت سخت‌افزارهایی همچون پرینترهای کارت، پرینترهای تحویل‌داری، چک اسکنرها و دستگاه‌های سورتر را توسعه داده‌ایم که تغییر بخش نرم‌افزاری آنها بسیار مهم‌تر بوده است. بازرگانی مبناکارت آریا تیم قدرتمندی در حوزه نرم‌افزاری دارد که تأمین‌کنندگان را از لحاظ نرم‌افزاری حمایت می‌کند و با توجه به این امر توانسته‌ایم زیرساخت‌های جدیدی را به وجود بیاوریم.»

محصول منحصر به فرد شرکت بازرگانی مبناکارت آریا

اکبری با اشاره به اینکه دستگاه چک اسکنر شرکت بازرگانی مبناکارت آریا، محصول منحصربفردی است، افزود: «با توجه به داشتن پیش‌نیازهای سخت‌افزاری امکان اسکن بارکدهای QRکد و بارکدهای دو بعدی را به دستگاه چک اسکنر اضافه کرده‌ایم و زیرساخت‌های آن با توجه به نیازهای بانک مرکزی پیاده‌سازی شده است.»

مشاوره به مشتریان به همراه پشتیبانی

سرپرست برنامه ریزی و توسعه شرکت بازرگانی مبناکارت آریا با اشاره به اینکه این شرکت با نرم‌افزارهای تحت نیاز مشتری توانسته است تا احراز هویت، صدور و شخصی‌سازی کارت برای بانک‌های مختلف را پیاده‌سازی کند، گفت: «به‌زودی از پروژه‌های توسعه‌ای که به صورت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است رونمایی خواهیم کرد. سعی کرده‌ایم که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و داخلی محصولات را توسعه دهیم تا محصولات با کیفیتی در کنار برند ایرانی تولید کنیم که قابل رقابت با بسیاری از محصولات خارجی باشد. ما تنها به فروش محصول اکتفا نکرده‌ایم و به ارائه خدمات مشاوره به مشتریان در کنار پشتیبانی تاکید داریم تا همواره به عنوان همراه قابل اعتماد در کنار مشتریان باشیم و نیازهای آنها را برآورده کنیم.»

در ادامه مدیرعامل شرکت با تاکید بر اینکه پروژه دستگاه‌های خوددریافت با مشارکت فناپ‌تک از یک سال پیش آغاز شده است، ادامه داد: «در این پروژه با افزودن یک ماژول به محصولی از کمپانی GRG از طریق شرکت فناپ‌تک، دستگاه خوددریافت مشترکی را تولید خواهیم کرد. در حال حاضر ماژول اصلی و قسمتی که پول را دریافت می‌کند و پول جعلی را تشخیص می‌دهد توسط بازرگانی مبناکارت آریا تامین می‌شود و همچنین Safe box و نصب POS برای ارتباط با یک حساب را فناپ‌تک پیش می‌برد. برای تولید 100 دستگاه با فناپ‌تک قرارداد همکاری امضا کرده‌ایم. اما این پروژه به همین جا ختم نخواهد شد و توسعه می‎یابد. در این راستا تلاش داریم که پروژه خوددریافت را برای کشورهای همسایه همچون عراق و آذربایجان نیز جلو ببریم.»

حیدر پور افزود: «خوشبختانه در طول این مدت مشتریان بزرگی همچون بانک دی، ملت، تجارت، کشاورزی، رفاه، پاسارگاد و پست‌بانک به جمع مشتریان بازرگانی مبناکارت آریا اضافه شدند. در حال حاضر با 30 بانک همکاری می‌کنیم و نزدیک به 14 هزار دستگاه در شبکه بانکی داریم و نقطه قوت بازرگانی مبناکارت آریا این است که سعی می‌‌کند همواره محصولاتش سالم و در حال کار باشد.»

نقطه طلایی در دوران تحریم

در ادامه اکبری، به بیان یکی دیگر از نقاط قوت شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا پرداخت و در این رابطه توضیح داد: «این شرکت در تامین قطعات یدکی و مواد مصرفی و سرویس‌های دوره‌ای دستگاه‌ها، از شرکای خارجی خودش بهره می‌گیرد و از طریق آنها قطعات و مواد اصلی را تامین می‌کند و با کمترین قیمت به مشتریان خود تحویل می‌دهد. این مساله در دوران تحریم، یک نقطه طلایی برای این شرکت محسوب می‌شود.»

ارائه خدمات پشتیبانی بازرگانی مبناکارت آریا حداکثر تا 3 ساعت

نقش تجهیزات بانکی در تحول شعب و ارائه سرویس‌های سلف سرویس

حیدر پور با اشاره به اینکه خدمات سلف سرویس بانکی چندین سال است که در دنیا مطرح شده است، گفت: «ترویج این مفاهیم از نظر فرهنگی به بسترسازی نیاز دارد که در این زمینه بانک‌هایی ایرانی نیز گام‌هایی را برداشته‌اند و شعبی را به این موضوع اختصاص داده‌اند تا بتوانند این سرویس‌ها را ارائه دهند. در این زمینه علی‌رغم تهدیداتی که ممکن است در این زمینه برای ما وجود داشته باشد، باید مسیر تحول را طی کنیم. البته با شرایط اقتصادی کشور هزینه تهیه تجهیزات سلف سرویس بسیار بالا است و کشورهای پیشرفته نیز به آرامی در حال رفتن به این مسیر هستند.»

مدیرعامل بازرگانی مبناکارت آریا افزود: «هدف ما این است که با توجه به استراتژی شرکت در راستای مکانیزه کردن فعالیت شعب مشاوره‌هایی را بسته به نیاز مشتریان به آنها ارائه کنیم.»

برنامه‌های آتی شرکت

حیدر پور در پاسخ به سوال عصربانک مبنی بر اینکه شرکت بازرگانی مبناکارت آریا چه برنامه‌هایی برای آینده دارد، توضیح داد: «قصد داریم که در حوزه توسعه نرم‌افزار قدم برداریم و هدف ما توسعه واحد پشتیبانی در سال 1400 است و علاوه بر آن به سمت تولید و ارائه یکسری اپلیکیشن‌های بانکی نیز خواهیم رفت.»

بازرگانی مبناکارت آریا دانش‌بنیان می‌شود

اکبری نیز در ادامه بیان کرد: «توسعه 360 درجه در تمام ارکان شرکت، به‌ویژه در بخش پشتیبانی و حوزه نرم‌افزار؛ آموزش، تولید و ارزیابی عملکرد نمایندگان از برنامه‌های آینده شرکت بازرگانی مبناکارت آریا است. در راستای توسعه واحد نرم‌افزار (در زمینه برنامه‌نویسی و پشتیبانی نرم‌افزارهای فعلی) برنامه‌های ویژه‌ای داریم. همچنین در سال آینده دانش‌بنیان خواهیم شد.»

او در پایان گفت: «از برنامه‌های دیگر شرکت همکاری با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌های بانکی است که برنامه مدونی برای آن داریم و تلاش می‌کنیم که آنها را در زمینه‌های مختلف حمایت کنیم تا بتوانیم استعدادهای موجود را با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت پرورش دهیم و از آنها استفاده کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.