گزارش سال 99 ابر آروان؛ از رکود تا رشد 10 برابری کسب‌وکارهای آنلاین

سال 1399 با کرونا و نوسانات اقتصادی متفاوت‌تر از همیشه پیش رفت؛ برخی کسب‌وکارهای آنلاین با تداوم رکود، سالی بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند و برخی دیگر با توجه به افزایش نیازمندی‌های آنلاین و تغییر رفتار کاربران به رشد دو تا 10 برابری  رسیدند.

این سال، برای ابر آروان سال تثبیت موقعیت محصولات و بازار بود، سالی که با کرونا و دورکاری به‌سختی اما باکیفیت گذشت. با رشد نزدیک به دو برابری مشتریان، ابر آروان تلاش گسترده‌ای را برای توسعه‌ی زیرساخت صرف کرد. گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ی سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان بوده است.

به‌علاوه آروان در سال 1399، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از 5هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود.

تمام این تلاش‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهنگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال 2021 میلادی شد.

آمار ترافیکی ابر آروان، نشان می‌دهد با استقبال بسیار بالای کاربران از سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، هم‌چنین خرید خودرو، این دو دسته خدمت آنلاین در بین پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال 1399 قرار گرفته‌اند؛ خدمات الکترونیک دولتی به‌واسطه‌ی کرونا افزایش پیدا کرده است و سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شدند. در آخر، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بودند، در سال 1399 به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسیدند.

براساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکودشکنی جدیدی در سال 99 دست پیدا کنند.

سامانه‌های بورسی و فروش خودرو با پیک‌های مقطعی رکوردشکنی کردند. فروشگاه‌های آنلاین رشد دو برابری، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی رشد سه برابری و سوپرمارکت‌های آنلاین رشد 10 برابری را رقم زدند.

این در حالی‌ است که سامانه‌های فروش بلیت سفر و رزرو هتل در بهترین حالت توانستند به ترافیک سال گذشته‌شان دست پیدا کنند و سال کرونا را در رکود سپری کردند.

اما دشواری کسب‌وکارهای آنلاین در سال 1399 تنها از کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر نبود. اطلاعات سامانه‌ی رادار نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم ‌درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. اما با 8871 دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور 5درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.

برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.