مطالبه رئیس سازمان بورس از نهادهای نظارتی برای برخورد با تخلفات در حوزه رمزارزها

رئیس سازمان بورس خواستار برخورد مراجع نظارتی با تخلفات در حوزه ارزهای دیجیتال در کشور شد.

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه برای رمز ارزها در کشورمان قانون داریم گفته است: استخراج رمزارز در کشورمان قانونی است اما استفاده از رمزارز و خرید و فروش و راه اندازی سایت برای خرید و فروش آن، غیر قانونی است. درخواست ما از مراجع نظارتی قانونی این است که حتما با این تخلفات، برخورد شود.

همتی اخیرا نوشته بود، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده. از همکارانم در ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام‌شده، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم‌گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

رئیس کل بانک مرکزی  تاکید کرده بود، خرید و فروش بیت‌کوین  آزاد نمی‌شود فقط آن‍‌هایی که به طور رسمی استخراج کرده‌اند و تنها برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند.

گفتنی است، درحالی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده رمزارزهایی که به صورت رسمی استخراج شده‌اند می توانند در واردات استفاده شوند که آمارها نشان می دهد، حجم بالای رمزارزهای موجود به صورت غیررسمی در بازار معامله می شوند که اتفاقا موجب خروج ارز زیادی هم شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.