بیت‌کوین پربازده‌ترین دارایی دنیا شد

ارزش بیت‌کوین از سال 2013 تاکنون 5507 درصد رشد داشته است.

به گزارش راشاتودی، داده های جمع آوری شده توسط چارلی بیلو- بنیان گذار موسسه کامپاند کپیتال ادوایزرز- نشان می دهد که در یک دهه اخیر هیچ دارایی دیگری در جهان به اندازه بیت‌کوین بازدهی مثبت نداشته است.

طبق این داده ها ارزش بیت‌کوین از سال 2013 تاکنون 5507 درصد رشد داشته است. بازدهی سالانه این ارز تنها در دو سال 2014 و 2018 منفی بوده که به ترتیب بازدهی آن منفی 58 درصد و منفی 73 درصد اندازه گیری شده است. همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش بیت‌کوین 108 درصد رشد داشته است و برای نخستین بار نیز قیمت آن به قله 61 هزار دلاری رسید.

در حال حاضر بازار بیت‌کوین جهانی بیش از یک تریلیون دلار ارزش دارد اما بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران معتقدند بیت‌کوین پتانسیل رسیدن به سطوح قیمتی بالاتر را دارد. بیت‌کوین در روز گذشته پس از آن که رکورد 61 هزار دلاری را به ثبت رساند با فشار فروش معامله گران به عقب رانده شد و اکنون در محدوده 55 تا 56 هزار دلاری معامله می شود. سال 2020 پاداش استخراج بیت‌کوین برای سومین بار نصف شد.

روبرتو تالاماس- محقق موسسه مساری- در واکنش به این یافته نوشته است که بازدهی بیت‌کوین در یک دهه اخیر به طور متوسط 230 درصد بوده است که این بازدهی 10 برابر بیشتر از بازدهی دومین بازار مالی پربازده جهان یعنی نزدک کامپوزیت بورس نیویورک با متوسط بازده سالانه 20 درصدی طی این مدت بوده است. در رده سوم پربازده ترین دارایی های جهان نیز شرکت های آمریکایی با ارزش بازار بیش از 10 میلیارد دلار قرار دارند که بزده آن ها به طور متوسط 14 درصد در سال بوده است.

از سال 2011 تاکنون بازدهی طلا خیلی بالا نبوده و به طور متوسط در هر سال رقم 1.5 درصد را ثبت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.