رشد 70 درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در سال 99

عضو هیئت مدیره شرکت‌های نمایشگاهی اتاق اصناف تهران اظهار داشت: فروشگاه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر در این مدت حتی رشد 500 درصدی را هم تجربه کردند، برای فروشگاه‌های تازه تاسیس هم شرایط حاصل از کرونا سبب شد که با کمترین تبلیغات برای معرفی خود، 60 تا 70 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

سیدمهدی میرمهدی کمجانی در مورد وضعیت فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا و ایام منتهی به نوروز اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر و به خصوص در سال 99 روند کسب‌وکارهای اینترنتی رشد بسیار خوبی داشته است و می‌توان گفت الان حرف اول در فروش را کسب‌وکارهای اینترنتی می‌زنند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر به علت شیوع کرونا مردم برای خرید نمی‌توانستند برای خرید به بازار مراجعه کنند و از همین جهت خرید خود را از دنیای مجازی انجام می‌دانند. می‌توان گفت فروشگاه‌های مجازی در یک سال اخیر رشد بیش از 70 درصدی را تجربه کردند.

رییس سابق اتحادیه فناوران رایانه تصریح کرد: فروشگاه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر در این مدت حتی رشد 500 درصدی را هم تجربه کردند، برای فروشگاه‌های تازه تاسیس هم شرایط حاصل از کرونا سبب شد که با کمترین تبلیغات برای معرفی خود ولی 60 تا 70 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

عضو هیئت مدیره شرکت‌های نمایشگاهی اتاق اصناف تهران با اشاره به اهمیت توجه به فروش اینترنتی جایگزینی فروش فیزیکی با آن خاطرنشان کرد: امروزه خریدها بیشتر از طریق مجازی است، فروشگاه‌های فیزیکی هم مجبور هستند که یک فروشگاه مجازی هم تاسیس کنند، شاید بیشترین دغدغه اصناف این باشد که فضای مجازی جای فضای فیزیکی را گرفته است و این باعث شده که حتی پاساژهایی که ساخته می‌شوند طرفدار چندانی نداشته باشند. دیگر کسی در فروش فیزیکی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و همه سرمایه‌گذاری خود را در بخش مجازی انجام می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: شاید در فضای حاصل از شیوع کرونا چندان به این توجه نشد که فروشگاه‌های اینترنتی رشد زیادی داشته‌اند اما این نکته بسیار حائز اهمیت است. امیدارم که فروشگاه‌های فیزیکی وضعیت بهتری داشته باشند و هر دو در کنار هم به مردم خدمات دهند. اما هریک که خدمات بهتری ارائه داد مردم هم به سمت آن می‌روند.

/ ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.