استفاده از سیستم تأیید هویت چهره برای امنیت مشتریان بانک‌ها

بانکی در سنگاپور برای تأیید هویت دقیق مشتریان خود در زمان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز به استفاده از سیستم شناسایی چهره روی آورده است.

به نقل از زد دی نت، سیستم شناسایی چهره بانک او سی بی سی بر روی هشت دستگاه خودپرداز در سراسر سنگاپور نصب شده تا نیاز به استفاده از کارت‌های فیزیکی برای انجام تراکنش‌های بانکی حذف شود.

فعلاً از این فناوری تنها می‌توان برای اطلاع از گردش حساب بانکی استفاده کرد و امکان دریافت پول از دستگاه قرار است در مراحل بعدی به این سیستم اضافه شود.

سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک تا پیش از این برای شناسایی افراد در محیط‌های اداری و شغلی به کار گرفته می‌شدند، اما استفاده از آنها در بانک‌ها تازگی دارد. انتظار می‌رود تا سال آینده بتوان از فناوری یادشده برای سپرده گذاری، انتقال پول به سایر بانک‌ها و پرداخت صورت حساب کارت‌های اعتباری نیز استفاده کرد.

گفتنی است بررسی گردش حساب و دریافت پول محبوب‌ترین خدمات مورد استفاده از طریق دستگاه‌های خودپرداز هستند و از هر 10 تراکنش هشت تراکنش به این موضوع اختصاص دارد. خدمات یادشده با استفاده از سیستم تأیید هویت دولتی سینگ پس انجام می‌شود که به یک پایگاه داده از تصاویر و اطلاعات بیومتریک چهار ملیون سنگاپوری متصل است.

دولت سنگاپور از این اطلاعات برای مقابله با کلاهبرداری استفاده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.