ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی را آغاز کرد

بانک مرکزی ژاپن (BOJ) اعلام کرد که آزمایشاتی را برای بررسی امکان انتشار ارز دیجیتال ملی خود آغاز کرده است.

درحالی که بانک های مرکزی برخی از کشورهای پیشرفته جهان در حال بررسی راه اندازی ارزدیجیتال هستند، بانک مرکزی ژاپن (BOJ) روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایشاتی را برای بررسی امکان انتشار ارز دیجیتال ملی خود آغاز کرده است.

طبق گفته این بانک، مرحله اول آزمایشات تا مارس 2022 انجام می شود و روی امکان سنجی صدور، توزیع و بازخرید ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) متمرکز است.

مرحله دوم آزمایشات بانک مرکزی ژاپن نیز عملکردهای دقیق تری از جمله تعیین محدودیت برای مقدار ارز دیجیتالی که هر نهاد می تواند داشته باشد را بررسی می کند.

بر اساس این گزارش، برنامه این بانک برای شروع آزمایشات درباره نحوه کار با ارز دیجیتال در ماه اکتبر اعلام شد.

شینیچی یوچیدا، مدیر اجرایی این بانک ماه گذشته اعلام کرد که در صورت لزوم برنامه آزمایشی را که شامل ارائه خدمات پرداخت خواهد بود، راه اندازی خواهد کرد.

یوچیدا به کمیته سیاست گذاران و لابی های بانکی که به دنبال ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC هستند گفت: اگرچه تغییری در موضع بانک مرکزی ژاپن مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای صدور CBDC ندارد، رخ نداده است، اما ما معتقدیم شروع آزمایشات در این مرحله یک اقدام ضروری است.

اعلامیه بانک مرکزی ژاپن در حالی رخ داد که بانک های مرکزی دیگر جهان با ابتکار عمل برای توسعه ارزهای دیجیتال خود پیش می روند.

آنها به دنبال مدرن سازی سیستم های مالی و جلوگیری از تهدید ارزهای رمزنگاری شده و همچنین تسریع در پرداخت های داخلی و بین المللی هستند.

بانک مرکزی روسیه (CBR) قصد دارد اولین نمونه روبل دیجیتال خود را امسال راه اندازی کند.

چین در حال حاضر برنامه گسترده آزمایش یوان دیجیتال را در شهرهای بزرگ این کشور آغاز کرده است. بانک مرکزی این کشور قصد دارد ارز دیجیتال مستقل خود را برای بازی های المپیک زمستانی 2022 آماده کند.

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.