فیلم/ روش مدیریت چک صیادی در همراه بانک ایران زمین

براساس قانون جدید چک، صدور چک‌های جدید منوط به ثبت، استعلام، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد است. روش مدیریت چک صیادی در همراه بانک ایران زمین در مطلب زیر آمده است.

بانک ایران زمین این امکان را فراهم کرده است تا ثبت، استعلام، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد را از طریق همراه بانک ایران زمین انجام دهید.

ثبت، انتقال و تایید چک را چگونه از طریق همراه بانک ایران زمین انجام دهیم؟

ثبت چک

روش مدیریت چک صیادی در همراه بانک ایران زمین به این صورت است : زمانی که صادرکننده چک با گیرنده به توافق می‌رسند لازم است که اطلاعات چک صادرکننده در سامانه صیاد ثبت شود. پس وارد همراه بانک ایران زمین شوید و روی گزینه چک صیادی و بعد از آن ثبت چک کلیک کنید و بعد از آن اطلاعات لازم از جمله شناسه صیادی، شناسه سریال چک و شماره سری چک را وارد کنید.

در گام بعدی، نام دریافت کننده را با کدملی آنها وارد کنید. در این مرحله اطلاعات نهایی را بررسی کنید تا خطایی رخ نداده باشد. ثبت چک در این مرحله به پایان می‌رسد.

استعلام چک

اگر بخواهید اقدام به استعلام چک کنید کافی است وارد همراه بانک ایران زمین شوید و گزینه چک صیادی و پس از آن استعلام چک را لمس کنید. در این مرحله شماره صیادی چک را وارد کنید و استعلام بگیرید. شما می‌توانید نتایج استعلام را مشاهده کنید.

تایید چک

گیرنده چک نیاز به تایید چک دارد آن هم بعد از مراحلی که صادرکننده طی کرده است. برای تایید چک از طریق همراه بانک ایران زمین از گزینه چک صیادی و سپس تایید چک استفاده کنید. در گام اول باید شماره صیادی را وارد کنید. فراموش نکنید که اگر تایید چک انجام نشود نقد کردن آن ممکن نخواهد بود.

زمانی که شماره صیادی را وارد کردید همراه بانک اطلاعات چک را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر موارد ثبت شده صحیح بود می‌توانید چک را تایید کنید.

انتقال چک

زمانی که دارنده چک کاغذی بخواهد چک را به شخص دیگری منتقل کند نیاز به ثبت این انتقال در همراه بانک ایران زمین دارد. برای انتقال چک از طریق گزینه چک صیادی و سپس انتقال چک وارد شوید. سپس شماره صیادی را وارد کنید. از صحت اطلاعات اطمینان پیدا کنید. در این مرحله مشخصات دارنده و دارندگان چک را وارد کنید و مشخصات گیرندگان را نیز ثبت کنید.

در مرحله آخر درخواست انتقال چک را نهایی کنید.

 

از طریق همراه بانک ایران زمین می‌توانید وضعیت انتقال چک را استعلام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.