جزئیات صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی اعلام شد

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی از ابلاغ دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی خبر داد.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در رابطه با ابلاغ صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی اظهار کرد: بانک مرکزی در ۲۶ فروردین ماه دستور العملی را در خصوص نحوه صدور کارت‌های بانکی برای اشخاص حقیقی خارجی صادر کرد.

او در ادامه بیان کرد: این اشخاص که دارای مدارک معتبر از جمله گذرنامه، پروانه اقامت، کارت‌های آمایش و گواهی پناهندگی هستند؛ بعضی از آن‌ها قبلا مجاز به دریافت کارت پرداخت ریالی نبودند که به منظور تسهیل اقدامات با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا؛ بانک مرکزی در راستای تسهیل این موارد دستورالعملی را صادر و ابلاغ کرد.

این مقام مسئول در  ادامه اظهار کرد: بانک‌ها باید برای افراد حقیقی که شرایط لازم را دارا هستند، کارت‌های پرداخت ریالی را صادر کنند.

او در پاسخ به این سوال که افراد برای مراجعه به بانک چه مدارکی باید همراه داشته باشند؟ بیان کرد: در ابتدا باید یک حساب با عنوان حساب سپرده متناظر، (از قبل اگر داشته باشند) معرفی کنند و اگر تا کنون نداشته‌اند، باید حسابی را افتتاح کنند. براساس حسابی که افتتاح می‌شود، افرادی که گواهینامه یا پروانه اقامت معتبر دارند، کارت آمایش دارند و کسانی که مدارک اقامت ویژه را دارند، می‌توانند درخواست کارت ریالی را داشته باشند و بانک‌ها نیز براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی باید کارت پرداخت ریالی را برای اشخاص حقیقی خارجی صادر کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فقط اشخاص حقیقی خارجی که سن آن‌ها ۱۸ سال تمام است، شامل این دستورالعمل می‌شوند. برای اشخاص حقیقی ممکن است ممنوعیتی نیز وجود داشته باشد، مبنی بر ممنوعیت‌های قضایی؛ افرادی که مراجعه می‌کنند نباید هیچ ممنوعیتی داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که سقف پرداخت روزانه چه میزان خواهد بود؟ بیان کرد: سقف پرداخت روزانه ۱۵ میلیون تومان تعریف شده است. برای افراد خاصی که پروانه اقامت ویژه داشته باشند، این سقف پرداخت مشابه افراد ایرانی است.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.