با «تالی» آپسان بر مبنای شهرت اعتبار بگیرید!

کیف پول اعتباری تالی در اپلیکیشن آپ تعبیه‌شده است. در این کیف پول، اعتبار، صورت‌حساب، وضعیت بدهی و سایر موارد به کاربران نمایش داده می‌شود.

«تالی» محصول شرکت «آپسان» یعنی شرکت مشترک توسن و آسان‌پرداخت است. در این سرویس جدید، بر مبنای شهرت افراد در اکوسیستم آپسان، به آن‌ها اعتبار ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن آپ یا تله‌پرداز از اعتبار تالی استفاده کنند.

به‌منظور آشنایی بیشتر با این سرویس اعتباری با احمد افتخاری، قائم‌مقام شرکت آپسان گفت‌وگویی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

تالی چیست؟

قائم‌مقام شرکت آپسان در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تالی  (*Tally) معادل انگلیسی واژه چوب‌خط، گفت: «از دیرباز پرداخت اعتباری و دغدغه نگهداری خرید اعتباری یا همان نسیه افراد، فروشندگان و بازاریان را ملزم به ساخت وسایلی برای رفع این مسأله نموده بود. “چوب‌خط” تکه‌چوبی مورد استفاده کسب‌وکارهای ایران قدیم بود که کاسبان و بازاریان از آن برای نگهداشت خرید اعتباری و میزان نسیه افراد استفاده می‌کردند. بدین‌صورت که کاسبان به دفعات خرید، روی چوب‌خط نشانه‌گذاری می‌کردند، خط‌ها و نشانه‌ها در پایان هرماه در حضور مشتری شمرده می‌شد و مشتری ملزم به تسویه بدهی خود بود.»

افتخاری افزود: «متأسفانه در فضای کسب‌وکار مدرن ایران، نه دیگر از چوب‌خط خبری هست و نه از کارت‌های اعتباری رایج در دنیا، (مشابه کارت‌های ویزا و مستر) که همان کارکرد خرید اعتباری را مدیریت می‌کنند. ما در آپسان بر آنیم تا با استفاده از فرصت‌های فناورانه بانکداری دیجیتال، مشکل خرید اعتباری روزمره مردم را حل کنیم. محصول تالی، گامی نو در فضای دیجیتال برای انجام خریدهای اعتباری آسان، سریع و بدون بهره است. امیدواریم که با کمک همه فعالین فضای فناوری بانکی کشور بتوانیم گامی هرچند کوچک در مسیر رفع نیازها و مشکلات اقتصادی مردم ایران برداریم.»

اعطای اعتبار با سنجش شهرت

او با تاکید بر اینکه معتقدیم اعتبار آدم‌ها در حقیقت شهرت آن‌هاست، بیان کرد: «این شهرت از موارد مختلفی تشکیل می‌شود، مؤلفه اول، شبکه اجتماعی فرد است که شامل شبکه داخلی آپسان و شبکه بیرونی که معرف شهرت فرد می‌شود. مؤلفه دوم، رفتار مالی فرد است. این‌که فرد در رفتارهای مالی خود درون و بیرون از شبکه چگونه است؟ مثلاً فرد اقساط و قبوض خود را به‌موقع پرداخت می‌کند یا خیر. این همان چیزی است که PFMها در پی آن هستند تا مدیریت مالی افراد را انجام دهند، ما بر اساس رفتار مالی هر شخص می‌توانیم به وی شهرت یا اعتبار تخصیص دهیم. یکی از ابزارهای مفیدی که ما در اختیار داریم اپلیکیشن آپ است و رفتار مالی فرد در آن مشخص است.»

کیف پول اعتباری تالی

قائم‌مقام شرکت آپسان با اشاره به اینکه این‌ رفتارها در زندگی عادی اجتماعی ما تا کنون دارای اهمیت نبوده است، گفت: «اما اگر فرد بداند رفتار مالی وی روی امتیاز اعتباری‌اش تأثیرگذار است، حتماً رفتار مالی خود را اصلاح خواهد کرد. در پی این هستیم که رفتارهای مالی فرد را به شهرت وی متصل کنیم. فردی که شبکه ارتباطی مطلوبی دارد و رفتارهای مالی وی هم مناسب است می‌تواند اعتبار دریافت کند و با مصرف و تسویه آن، رشد کند. مبنای دیگری هم که از قدیم در ایران و سایر کشورها وجود داشته، معرفی و ضمانت یک فرد است. این موضوع نیز در دنیا، مبنای اعتبار است. مؤلفه‌هایی که اشاره کردم، شهرت یک فرد و مبنای اعتبار فرد را تشکیل می‌دهد و ما نیز بر همین اساس به وی اعتبار، به‌معنای واقعی کلمه را تخصیص می‌دهیم. پس از آن با فعالیت فرد در شبکه، به وی اعتبار بیشتری اختصاص پیدا می‌کند.»

گسترش پذیرنده‌های تالی

او با بیان اینکه استفاده از سرویس اعتباردهی تالی در تمام دستگاه‌های کارتخوان آسان پرداخت به تعداد ۶۰ هزار عدد در ایران فراهم شده است، توضیح داد: «همچنین نزدیک به ۵۰ پذیرنده آنلاین همانند بانی مد، آنلاین ماهی، مه استایل، رادیکالا، هفت مغز و … با آپسان همکاری می‌کنند و شیوع کرونا باعث شد تا همکاری با پذیرنده‌های آنلاین بیشتر شود. تالی در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای همچون هایپرمی و جانبو نیز قابل‌استفاده است و به‌زودی تعداد این فروشگاه‌ها افزایش می‌یابد تا کاربران بتوانند از تالی در نقاط بیشتری استفاده کنند.»

چگونگی ثبت درخواست برای استفاده از سرویس تالی

افتخاری درباره چگونگی ثبت درخواست برای استفاده از سرویس تالی گفت: «کاربران پس از عقد قرارداد با سازمان‌ها می‌توانند از تالی استفاده کنند. همچنین این امکان را در سایت تالی به آدرس https://www.tally.credit  فراهم کرده‌ایم تا افراد درخواست خود را برای استفاده از سرویس اعتباردهی ما ثبت کنند. به‌زودی این قابلیت را به اپلیکیشن آپ نیز اضافه خواهیم کرد. با توجه به اینکه فعالیت ما با پذیرندگان آسان پرداخت شروع شد، شرکت در این راستا پیش‌قدم شد؛ اما در آینده نزدیک امکان درخواست برای اخذ پذیرندگی تالی را فراهم خواهیم کرد تا این تعامل دوجانبه شود.»

روش استفاده از سرویس تالی

قائم‌مقام شرکت آپسان با اشاره به روش استفاده از سرویس تالی توضیح داد: «کیف پول اعتباری تالی در اپلیکیشن آپ تعبیه‌شده است. در این کیف پول، اعتبار، صورت‌حساب، وضعیت بدهی و سایر موارد به کاربران نمایش داده می‌شود. کاربران می‌توانند هنگام انجام عملیات پرداخت (خرید شارژ، پرداخت قبوض و…) گزینه اعتبار تالی را انتخاب کنند. همچنین در کارتخوان‌ها استند کد QR طراحی‌شده است و کاربران با استفاده از گزینه تله‌پرداز در اپلیکیشن آپ کد را اسکن می‌کنند و پس از نمایش مبلغ و نام فروشگاه به‌سادگی می‌توانند خرید خود را انجام دهند. سعی کردیم در شرایط کرونا امکان استفاده از اعتبار تالی را از طریق ابزار پرداخت بدون تماس فراهم کنیم.»

تحقق آرمان صنعت پرداخت

او در پایان گفت: «ما هیچ کارمزدی بابت ارائه اعتبار اخذ نمی‌کنیم و کاربران می‌توانند از اعتبار یک ماهه تالی استفاده و سپس نسبت به تسویه آن اقدام کنند. درواقع برخلاف بانک‌ها، استفاده از سرویس تالی کارمزدی ندارد و رایگان است و درآمد شبکه ما از طریق ارتباط با شرکت پذیرنده حاصل می‌شود. این همان آرمان صنعت پرداخت است تا PSP ها به‌جای اخذ کارمزد از بانک‌ها به سراغ پذیرنده‌ها بروند. تاکنون استقبال خوبی از این مدل شده است و ما امیدواریم بتوانیم در جهت ایجاد تحول در نظام کارمزد پیش‌قدم باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.