بیت‌کوین و اتریوم با شاخص‌های ارز مجازی وارد وال‌استریت می‌شوند

شرکت «اس اند پی داو جونز» که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین اس اند پی گلوبال و گروه CME است و برای تولید، نگهداری و اعطای مجوز به شاخص‌های بازار سهام ایجاد شده، شاخص‌های جدید ارز مجازی راه‌اندازی کرده است. ورود بیت‌کوین و اتریوم به بازار تجارت وال‌استریت باعث رونق بیشتر ارزهای دیجیتال می‌شود.

شاخص‌های جدید «اس اند پی بیت‌کوین»، «اس اند پی اتریوم» و «اس اند پی کریپتو مگا کپ» عملکرد سرمایه‌های دیجیتال متصل به آنها را اندازه‌گیری می‌کنند. فهرست این ارزهای دیجیتال در ادامه سال جاری میلادی تکمیل شده و ارزهای دیگری به آن اضافه می‌شوند. این شرکت اولین بار در ماه دسامبر این طرح را علنی کرد و اعلام کرد بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتالی را که بیش از همه تجارت می‌شوند، در بر خواهد گرفت.

پیتر رافمن، سرپرست استراتژی و نوآوری در این شرکت گفت: «بازارهای مالی سنتی و سرمایه‌های دیجیتال دیگر بازارهای منحصر به فرد و جداگانه‌ای نیستند.» این شاخص‌ها از اطلاعات شرکت ارز مجازی لوکا در نیویورک استفاده می‌کنند. ارزش بیت‌کوین، محبوب‌ترین ارز مجازی دنیا پس از کسب حمایت شرکت‌های بزرگی مثل تسلا و بانک نیویورک ملون افزایش قابل توجهی داشته است. در این بین، اتریوم هم روز دوشنبه رکورد زد و برای اولین بار به بالاتر از ۳۰۰۰ دلار رسید.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.