حرکت پی‌پال برای توسعه پرداخت با QRCode و BNPL

بر اساس پیش بینی‌های پی‌پال به عنوان یک شرکت ارائه خدمات پرداخت آنلاین، با همه‌گیری کرونا اولویت‌های مشتریان در موضوع پرداخت تغییر کرده است و محبوبیت کیوآر کد و روش «الان خرید و بعداً پرداخت کنید (BNPL)» افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه تخقیق و ترجمه عصربانک؛از ماه می گذشته، با راه‌اندازی پرداخت با کیو آر کد برای کسب‌وکارها توسط پی‌پال، بسیاری از پذیرندگان از این روش پرداخت بدون تماس و با هزینه کم استفاده می‌کنند. به گفته دن شولمن، مدیرعامل پی‌پال در کنفرانس خبری فصل اول 2021، در سه ماه نخست امسال، در هر 28 ثانیه، یک فروشنده به لیست کاربران پرداخت با کیوآر کد این شرکت اضافه شده است.

گزینه پرداخت BNPL نیز در میان کاربران پی‌پال در حال محبوب شدن است به طوری که از زمان معرفی آن در آگوست 2020، 3/3 میلیون مشتری و 330000 پذیرنده، به سمت این روش جذب شده‌اند.

پی‌پال، رشد کیو آر کد که یک تصویر مربعی‌شکل با قابلیت اسکن برای دریافت اطلاعات دیجیتالی لازم در تراکنش می‌باشد، را متعهد شده است. همچنین قول داده است که روش پرداخت اقساطی «اکنون خرید و بعداً پرداخت کنید» امسال نیز ادامه خواهد داشت. مسئولان اجرایی این شرکت اظهار داشتند که درآمد شرکت، به میزان 29%، از 62/4 میلیارد در سه ماهه نخست سال گذشته تا 03/6 میلیارد دلار امسال افزایش یافته است.

به گفته شولمن، حجم تراکنش‌های کاربران اولیه کیوآر کد، بیشتر شده و نرخ استفاده مجدد از روش BNPL نیز بالاست.

پی‌پال از ماه می 2020 با ارائه روش پرداخت از طریق کیو آر کد برای کسب‌وکارها، بیش از 1 میلیون پذیرنده را به سمت این طرح جلب کرده است. بنا به اظهارات شولمن، این شرکت در سه ماهه نخست 2021، حدود 4/6 میلیارد دلار از طریق کیوآر کد و پرداخت کارتی در فروشگاه‌ها را پردازش کرده است. او بر این عقیده است که پرداخت‌های کیو آر کد، در سال 2021 همچنان پویا خواهند بود.

به گفته جیم ماگاتس، معاون پیشین پرداخت‌های امنی پی‌پال، مشتریانی که اغلب از طریق کیو آر کد پی‌پال پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند، باعث افزایش فروش محصولات فروشندگانی شدند که از این طرح استفاده می‌کنند.

شولمن در کنفرانس خبری گفت: «شنبه شب گذشته، برای صرف شام به رستورانی مراجعه کردم … و مسئول مربوطه صورتحساب را همراه با یک کیو آر کد، همانجا چاپ کرد. این یک داستان کوتاه است اما به عقیده من، مثالی خوب از چیزی است که ما در کسب‌وکار خود می‌بینیم، محل تلاقی روش‌های آنلاین و آفلاین که واقعاً به نفع کسب‌وکار شماست».

پی‌پال، روش «الان خرید و بعداً پرداخت کنید» را سال گذشته معرفی کرد و با این طرح، در سه ماهه نخست 2021، بیش از 1 میلیارد دلار پرداخت را پردازش نمود، که در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020 (750 میلیون دلار)، 36% رشد داشته است. این شرکت در سه ماهه نخست 2021، حدود 3/3 میلیون کاربر فعال در طرح BNPL خود داشت که در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020  (8/2 میلیون)، 19% افزایش یافته است.

به بیان شولمن، «50% از مشتریانی که از طرح «الان خرید و بعداً پرداخت کنید» استفاده می‌کنند، این روش پرداخت را در سه ماه تکرار کردند و 70% از آنان این شیوه را تا شش ماه ادامه دادند».

پذیرندگان طرح BNPL پی‎پال تا پایان سه ماهه نخست 2021، 330000 نفر بودند که نسبت به سه ماهه چهارم 2020 (250000)، حدود 33% بیشتر شده است.

برنامه این شرکت، توسعه این طرح در استرالیا و  اروپا تا پایان سال برای استفاده بیشتر کاربران از BNPL  و محبوبیت این روش می‌باشد.

شولمن پیش‌بینی می‌کند که کیف پول‌های دیجیتال و رمزارزها، مسبب رشد بیشتری برای پی‌پال باشند. از زمان استفاده از رمزارزها در پی‌پال، این شرکت شاهد رشد کاربران خود بوده است. به گفته شولمن، حدود نیمی از کاربران رمزارزها در پی‌پال، هر روز اپلیکیشن مربوطه را باز می‌کنند. این شرکت همچنین با نمایندگان دولتی در سراسر جهان برای توسعه ارزهای دیجیتال دولتی همکاری می‌کند.

به گفته شولمن، «هم رمزارزها و هم ارزهای دیجیتال ارائه شده توسط بانک مرکزی، نقش مهمی در بهبود و ایجاد یک سیستم مالی منصفانه‎تر دارند. برتری ما در تمام اشکال ارزهای دیجتال به طور گسترده مورد پذیرش واقع شده و سبب مذاکرات مثبت متعددی با بانک‎های مرکزی، قانون‌گذاران و مقامات دولتی در سراسر جهان گردیده است».

همچنین در سه ماهه گذشته، پی‎پال اعلام کرد که با مالکیت Curv به میزان سهمی نامشخص موافقت کرده است. Curv یک شرکت در حوزه فناوری امنیت دارایی دیجیتال است که بنا به اظهارات پی‎پال «نوآوری‎های خود را برای پشتیبانی از رمزارزها و دارایی‎های دیجیتال، سرعت و توسعه خواهد بخشید.

بنا به گزارش Morningstar راجع به پی‌پال، «با گسترش تجارت الکترونیک به بخش اعظم بازار، کاربران روش‎های سنتی در حال ارتقاء قابلیت‌های آنلاین خود هستند. این نکته نشانگر تمایل رقیبان به الگو گرفتن از مدل پی‌پال می‌باشد. از نگاه مشتری، خدماتی شبیه به اپل‌پی، رقیبی جدید برای پی‌پال محسوب می‌شوند.

به منظور برتری در این رقابت، پی‌پال برای ایجاد Venmo به عنوان یک برند پرداخت دیجیتال نظیر به نظیر وابسته به پی‌پال، برنامه‎ریزی می‎کند.

به گفته شولمن، « Venmoهمان مسیری را طی خواهد کرد که کیف پول دیجیتال پی‌پال در حال پیمودن آن است. Venmo خود یک سوپر اپلیکیشن، با قابلیت‌ها و خدمات بیشتر و بیشتر خواهد شد که مجدداً در زمینه خرید و خدمات مالی و پرداخت‌های مشتری فعالیت خواهد نمود و در آینده به صورت بین‌المللی گسترش خواهد یافت».

نوآوری پی‌پال، در 24-18 ماه آینده گسترش خواهد یافت و طبق گزارش تحلیل‌گر پی‌پال از شرکت خدمات مالی ویلیام بلیر، خدماتی نظیر تراکنش‎های دیجیتال، تراکنش‌های نظیر به نظیر، پرداخت در محل فروشگاه، کیو آر کد، برنامه‎های وفاداری، سرمایه‎گذاری، خرید، بازاریابی و ابزارهای مدیریت پول را ارائه خواهد داد.

377 میلیون کاربر فعال پی‌پال، نشاندهنده یک پلتفرم توزیع قدرتمند برای فناوری‎ها و قابلیت‎های جدید پی‌پال و شرکای آن هستند و توانایی آن در کسب و استفاده از داده، فرصت‌های بی نظیری ایجاد خواهد نمود.

 

منبع paymentsdive
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.