دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده

سخنگوی صنعت برق گفت: امروزه متداول شده که دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده که نه تنها کارایی ندارند و استفاده‌کنندگان از آن سودی حاصل نمی‌کنند بلکه مصرف برق بالایی دارد و به زودی نیز از رده خارج می‌شوند ضمن اینکه برای همسایگان نیز خسارت به همراه خواهد داشت.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان رمزارز اظهار داشت: روز گذشته 49 هزار و 700 مگاوات مصرف برق داشتیم که بیش از 6000 مگاوات نسبت به روز مشابه سال قبل افزایش یافته که معادل 6 استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کم‌بارشی و مصرف بالا فشار زیادی را به نیروگاه‌ها تحمیل می‌کند از مردم تقاضا داریم نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه طبق تخمین‌های جهانی 15 هزار مگاوات برق از سوی ماینرها مصرف می‌شود، گفت: 8 تا 10 درصد این میزان مربوط به ایران است که 1500 مگاوات را شامل می‌شود.

1200 مگاوات مصرف برق از سوی ماینرهای غیرمجاز

وی با اشاره به اینکه 353 مگاوات استفاده غیرمجاز از برق توسط ماینرها کشف شده بیان داشت: در حال حاضر از 1500 مگاوات مصرف در ایران 200 مگاوات از مصرف مربوط به مشترکان مجوزدار و قانونی رمزارز است و بقیه مربوط به استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق است.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل رشد صنعت، افزایش مصرف برق را شاهد بودیم، افزود: بخش کشاورزی نیز پمپاژ از چاه‌ها را آغاز کردند که منجر به افزایش مصرف برق شده است.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: آنچه امسال تهدیدکننده خواهد بود استخراج رمزارزهای غیرمجاز است که البته ما در حال شناسایی و معرفی آنها هستیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: روش‌های متعددی برای شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق داریم از جمله اینکه نحوه مصرف مشترکان بزرگ به راحتی قابل شناسایی است.

دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده

وی ادامه داد: امروزه متداول شده که دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده که نه تنها کارایی ندارند و استفاده‌کنندگان از آن سودی حاصل نمی‌کنند بلکه مصرف برق بالایی دارد و به زودی نیز از رده خارج می‌شوند ضمن اینکه برای همسایگان نیز خسارت به همراه خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: ما در صورت شناسایی این ماینرهای غیرمجاز به قیمت صادراتی هزینه برق را از آنها دریافت می‌کنیم و مشمول جریمه استفاده غیرمجاز از شبکه برق نیز خواهند شد و بعد از معرفی به دادگاه، جرایم اخذ و هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

رجبی مشهدی از مردم خواست برای تولید رمزارز از مشاوران استفاده کنند و به صورت قانونی و بعد از اخذ مجوز از وزارت صمت اقدام به تولید کنند. خرده‌ماینرها نیز در سایت‌های مربوطه ثبت‌نام کنند و در غیر این صورت با مجازات سنگین مواجه خواهند شد.

پیش‌بینی 52 هزار مگاوت مصرف؛ در هفته جاری

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی روزهای آتی دمای هوا افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق به 52 هزار مگاوات برسد که فشار مضاعفی به نیروگاه‌ها وارد خواهد شد.

درخواست کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق از مشترکان خواست مصرف خود را کاهش دهند و دمای کولر گازی خود را روی 26 درجه و کولرهای آبی روی دور کند تنظیم شوند و لامپ‌ها و روشنایی‌های غیرضروری را خاموش کنند.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.