بیش از 600 ایران کیشی داوطلب دریافت کارت اهدای عضو شده اند

بیش از 600 نفر از پرسنل ایران کیش درراستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، باهماهنگی روابط عمومی این شرکت با واحد مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری، خواستار مشارکت در دریافت کارت اهدای عضو شده اند.

احسان علی بیگی مدیرفرهنگی واحد مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه اهدای عضو مختص به یک روز خاص نیست و در تمام سال این نیاز احساس می شود گفت: در حال حاضر 26 هزار نفر بیمار درلیست پیوند عضو قراردارند که روزانه 10 تا 12 نفر از آن ها فوت می شوند چون عضو پیوندی به آن ها نمی رسد.

وی افزود : باید در نظر داشته باشیم که آخرین راهکار برای درمان و بازگشت به زندگی، پیوند عضو است و این طور نیست که راه حل دیگری برای درمان بیمارنیازمند پیوند عضو باقی مانده باشد. بنابراین در تمام سازمان ها و نهادها باید موضوع اهدای عضو فرهنگسازی شود.

علی بیگی گفت : اگر در پانزده سال پیش درصد موافقت با اهدای عضو 5 تا6 درصد بود با فرهنگسازی و آموزش و طرح موضوعاتی مثل کارت اهدای عضو و توجه رسانه ها به این مفهوم ، این آمار رشد کرده  و به نزدیک 27 تا 29 درصد رسیده است .

وی  درباره نقش سازمان هایی مانند ایران کیش دراینباره اظهار داشت : قطعا سازمان های دولتی و خصوصی مانند ایران کیش می توانند به صورت سازماندهی شده و هدفمند در جهت ارتقای این آموزش کوشا باشند و مثلا مفاهیم و تفاوت های مرگ مغزی ، کما و مفاهیم دیگر که باهم اشتباه کرفته می شوند را روشن کنند . این موضوع را جا بیاندازند که مرگ مغزی همان مرگ است و صرفا دستگاه ها برای حفظ سایر اعضای بدن به فرد فوت شده متصل است وگرنه بعد از مرگ مغزی همان اتفاقاتی که درزیر خاک برای انسان رخ میدهد، رخ خواهد داد. هر انسان هشت عضو حیاتی را می تواند اهدا کند و لحظه به لحظه این زمان رضایت گیری از خانواده برای اهدای عضو فرد مرگ مغزی شده ، اهمیت دارد.

مدیرفرهنگی واحد مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد:  جای تشکر بسیار از ایران کیش است که درزمینه دریافت کارت اهدای عضو با سعه صدر تمامی اقدامات را انجام داد و برای 600 نفر از پرسنل خود در جهت در یافت کارت اهدای عضو خود اقدام کرده است .

وی افزود : نسبت به سازمان های خصوصی این بالاترین آماری است که دراین مدت داشته ایم هرچند که در مورد برخی هلدینگ ها وضعیت فرق می کند اما قطعا هلدینگ با ایران کیش که یک شرکت است تفاوت دارد و واقعا باعث خوشحالی است که اولا ایران کیش دراین موضوع پیشقدم شده است و این تعداد مشارکت تقربا بیانگر موافقت کلیه پرسنل این سازمان برای اهدای عضو است  و ثانیا در کمترین زمان ممکن بیشترین همکاری را با ما داشته و سوم اینکه خروجی کار هم نشان میدهد که همت مضاعفی در این امر به خرج داده شده است . همتی که به داوطلب شدن ششصد نفر دراین زمینه انجامیده است .

منبع ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.