ارزش دبی کوین طی ۱ روز ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت و بعد سقوط کرد

ارز مجاری دبی کوین با ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت از از ۰.۱۷ دلار به ۱.۱۳ دلار رسید ولی افشای ماهیت دروغین آن، باعث سقوط ناگهانیش شد.

یک ارز مجازی جدید که با نام دبی کوین وارد بازار شده بود، طی 24 ساعت یک افزایش و کاهش وحشتناک را تجربه کرد. سقوط این ارز مجازی پس از آن صورت گرفت که اعلام شد این ارز هیچ ارتباطی با شهر دبی ندارد.

این ارز دیجیتال جایی در پس زمینه بازار رو به افول ارز مجازی، 1000 درصد افزایش قیمت داشت و در روز پنجشنبه از 0.17  دلار به 1.13 دلار رسید. این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفت که سردمداران بازار ارزهای مجازی یعنی بیت کوین، اتر و دوج کوین همگی حدود 10 درصد طی یک شب کاهش قیمت داشتند.

افزایش قابل توجه قیمت این ارز مجازی نتیجه یک ادعای ساختگی بود مبنی بر اینکه دبی کوین توسط شرکت فناوری «عربین چین» مستقر در امارات متحده عربی ایجاد شده است. این ادعا توسط وب سایتی با نام «داب پی» که در حال حاضر دسترسی به آن قطع شده است منتشر شد.

طبق ادعای این وبسایت، از دبی کوین برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات به صورت حضوری و آنلاین استفاده می‌شد و قرار بود جایگزین ارزهای دارای پشتوانه پول سنتی شود.

رشد قابل توجه این ارز مجازی باعث بدگمانی مرکز امنیت الکترونیکی دبی شد، به سرمایه‌گذاران هشدار داد و ادعاهای نادرست در مورد دبی کوین را افشا کرد.

طبق گفته این مرکز، دبی کوین هیچ ارتباطی با شهر دبی امارات ندارد.

شرکت فناوری «عربین چین» هم ساخت این ارز مجازی را رد کرد و اعلام کرد وب سایت «داب پی» تقلبی است. به دنبال این هشدارها، دبی کوین بلافاصله از پلتفرم ردیابی بازار حذف شد.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.