گزارش سامانه باجه آنلاین، اولین شبکهٔ اجتماعی بانکی ایران

باجه آنلاین، سامانهٔ مشاورهٔ آنلاین بانکی است که هم‌اکنون در پیام‌رسان بانکی بله، همراه بام، اپلیکیشن ایوا و شصت قرارگرفته است.

باجه آنلاین سؤالات مشتریان را با استفاده از هوش مصنوعی و کلان داده‌ها در بستر شبکهٔ اجتماعی پاسخ می‌دهد. هوش مصنوعی این شبکه در صورت پیدا نکردن پاسخ مناسب، کاربر را به متخصص‌ترین کارمند شعبه در زمینهٔ پرسش ارتباط می‌دهد.

گزارش پیش رو، گزیده‌ای از آمار و داده‌های این سامانه از ابتدای فعالیت خود تا پایان اسفندماه است.

فرهنگ بانکی غنی‌تر

باجه آنلاین

فرهنگ‌ها ساخته شدند تا مرجعی باشند برای پاسخگویی به سؤالات!

سامانهٔ باجه آنلاین، همچون فرهنگ‌نامه‌ای جامع و مرجع، تابه‌حال توانسته به ۲۰۲ هزار و ۸۵۰ سؤال بانکی مشتریان پاسخ دهد و مرجع بانکی غنی‌تری را فراهم کند. یعنی حدود ۴.۵ برابر فرهنگ‌نامهٔ معین!

رشد کاربران باجه آنلاین

باجه آنلاین2

از ابتدای فعالیت باجه آنلاین تا به امروز و پس از معرفی این سامانه در رویداد ملی‌شو، تنها در طی ۳ هفته تعداد کاربران باجه آنلاین ۲.۴۳ درصد رشد کرده است.

نرخ موفقیت پاسخ‌دهی کمتر از ۳۰ دقیقه

باجه آنلاین3

همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، باوجود افزایش تعداد درخواست‌ها در ماه، نرخ موفقیت پاسخ‌دهی کمتر از ۳۰ دقیقه است و همچنان بالای ۸۰ درصد حفظ‌شده است.

رشد کارشناسان بانکی باجه آنلاین

باجه آنلاین4

پس از دو رویداد رونمایی سامانهٔ باجه آنلاین در ملی‌شو و جشنوارهٔ از واژه تا باجهٔ پیام‌رسان بله، تعداد کارشناسان سامانه با رشد ۳.۳۵ درصدی روبه‌رو شده است.

رشد درخواست‌های باجه آنلاین

باجه آنلاین5

با توجه به نمودار بالا، از ابتدای فعالیت باجه آنلاین، ۴ نقطهٔ رشد در این سامانه رقم خورده است.

حضور بانک در دل مناطق محروم

کمبود امکانات یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف بین شهرستان‌ها و کلان‌شهرهاست. یکی از مهم‌ترین این امکانات را می‌توان نبود تعداد کافی شعب بانک‌ها به‌حساب آورد.

در شهرستان‌های آران و بیدگل، چادگان اصفهان، چالدران آذربایجان، جوین خراسان جنوبی و ۸۶ شهر دیگر تنها یک شعبهٔ بانک ملی ایران وجود دارد.

این در حالی‌ست که در این چند شهر بیش از ۵۰ خانوار در باجه آنلاین، تنها سامانهٔ مشاورهٔ آنلاین بانکی، سؤال پرسیدند و توانستند علی‌رغم محدودیت شعب، پاسخ سؤالشان را بگیرند و اطلاعات بانکی خوشان را افزایش دهند.

به‌طور مثال در شهرستان چادگان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان، با بیش از ۹۰۰۰ خانوار در مراتع کوهستان، تنها یک شعبهٔ بانک ملی فعال دارد.

بیش از ۵۰ هزار خانوار در این شهرستان با پرسیدن ۲۰۰ سؤال بانکی، باوجود تمامی محدودیت‌ها توانستند دانش بانکی خود را در راستای استفاده از خدمات بانکی افزایش دهند.

ساخت نسلی آگاه‌تر

باجه آنلاین6

امیرحسین و سارا با داشتن ۱۸ و ۲۰ سال سن، با پرسیدن نزدیک به ۲۰ سؤال از سامانهٔ باجه آنلاین، به‌عنوان نمایندهٔ نسل نوجوان و جوان کشور حالا با دانش بیشتری برای پس‌انداز و آیندهٔ خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

حفظ ۱۰ جان عزیز در ۱ سال

در سامانهٔ باجه آنلاین، مشتریان به‌صورت غیرحضوری سؤالات خود را مطرح می‌کنند و مراجعه به بانک‌ها و در نتیجه میزان ابتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند.

هر درخواست در باجه آنلاین به‌طور میانگین ۱۰ دقیقه زمان می‌گیرد؛ در یک سال مجموع یک‌میلیون دقیقه و معادل ۲۶۰۴ روز کاری خواهد شد. این یعنی در یک سال به‌طور متوسط جان ۱۰ کارمند بانک حفظ می‌شود.

سامانهٔ باجه آنلاین را می‌توانید در بخش بانک من پیام‌رسان بانکی بله، همراه‌بام ملی و اپلیکیشن ایوا و شصت پیدا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است به سایت سامانه باجه آنلاین مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.