آیین رونمایی سند حاکمیت شرکتی گروه فن آوا برگزار شد

در مسیر توسعه حاکمیت شرکتی این هلدینگ عصر روزسه شنبه ۱۱ خرداد ماه، با حضور تمام اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه گروه از سند حاکمیت شرکتی گروه فن آوا رونمایی شد.

دکتر نائینی مدیرعامل گروه، به ایراد اهم دستاوردها، برنامه ها، نکات و مسائل پیشرو این هلدینگ پرداختند.
نائینی اشاره کرد: با اینکه در گذشته این نگاه تضعیف شده بود، اما به لطف الهی و با همکاری و همراهی واحدهای مختلف و با نظرسنجی از مدیران شرکت ها و هیئت مدیره ها، توانستیم چارچوب های حاکمیت شرکتی را به طور اختصاصی و با توجه به ارزش ها و اهداف و عملکرد هلدینگ فن آوا تبیین و تعریف کنیم و در قالب یک سند متقن، امروز از آن رونمایی کنیم.

فن آوا

نائینی با تاکید به جوانگرایی در ترکیب مدیران و همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت ها بیان داشت و افزود:
ما در مدل ترکیب تشکیل دهنده هیئت مدیره ها علاوه بر توجه به حضور افراد با تجربه و شناخته شده صنعت به حضور جوانان متخصص نیز توجه ویژه ای داشتیم.

وی در مورد انتظارات مدیران گروه از اعضای محترم هئیت مدیره شرکت های فن آوا گفت: با توجه به اینکه مهمترین هدف رونمایی از سند حاکمیت شرکتی بهره گیری از بازوی حمایتی و مشورتی اعضای هیئت مدیره در حوزه های سرمایه گذاری، سرمایه انسانی، حسابرسی و … است، لذا انتظار می رود در سال جاری با پیگیری و کنترل جدی شاخص های کلیدی عملکرد تعریف شده در این سند، ما را در پیشبرد هرچه موثرتر اهداف تعریف شده، یاری کنند.

دکتر نائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مناسب اکثر شرکت های هلدینگ در خروج از زیان دهی و رسیدن به سودآوری و در مواردی جبران زیان انباشته سال های گذشته گفت: در راستای برنامه های توسعه ای و رونق هرچه بیشتر فضای کسب و کار شرکت ها، ان شاءالله در آینده باید بحث افزایش سرمایه را داشته باشیم تا همچنان بتوانیم در جهت افزایش سودآوری و رونق و بهبود شرایط در بازار سهام گام برداریم.

فن آوا

در ادامه ی نشست، آقای مهندس سید احمدطباطبائی، معاون کسب و کار گروه فن آوا با ارائه مارکت پلن(نقشه بازار) سال جاری و سال های آینده گروه فن آوا، با تشریح برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این واحد برای توسعه و بهبود شرایط کسب و کار شرکت از چشم اندازهای پیش رو در بازارهای داخلی و منطقه ای برای گروه فن آوا و شرکت های این هلدینگ بیان داشت.

وی همچنین با تشریح نزدیک به دو دهه فعالیت فن آوا و دستاوردهای این هلدینگ و با ابراز امیدواری نسبت به تحولات سیاسی پیش رو در کشور از برنامه های دقیق برای حفظ و نگهداشت موقعیت در بازارهای فعلی و افزایش سهم و نفوذ در بازارهای جدید به وجود آمده گفت.

در بخش نهایی نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای سرباز در محل گروه فن آوا برگزارشد، مهندس مسعود طاهری، معاونت طرح و برنامه گروه فن آوا در سخنانی کوتاه به بیان اهم سرفصل های سند حاکمیت شرکتی فن آوا پرداخت.

فن آوا

طاهری در تبیین اهمیت سند حاکمیت شرکتی فن آوا گفت:یکی از اهدف این سند، جدا نمودن حاکمیت و مالکیت در شرکت های گروه فن آوا می باشد. همچنین با ابلاغ این سند و با تعیین دقیق مسئولیت های اعضای هیئت مدیره و با حمایت از حقوق سهامداران و منافع شرکت ها، گام های موثری در راستای افزایش شفافیت عملکردی خواهیم برداشت.

وی با توضیح وظایف عملکردی و نظارتی که اعضای هیئت مدیره ها باید داشته باشند بیان داشت: در بخشی از این سند، کمیته هایی بنام های “کمیته حسابرسی و ریسک”، “کمیته انتصابات و جبران خدمات” و “کمیته سرمایه گذاری و راهبرد” تعریف شده است که با تصمیم سازی برای هیئت مدیره ها در راستای سیاست های ابلاغی، می تواند موجب تبلور حاکمیت شرکتی توسط اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه فن آوا شود

در پایان نشست از سند حاکمیت شرکتی گروه فن آوا توسط روسای هیات مدیره شرکت های تابعه رونمایی و جملات یادبود اعضا بر این سند ثبت گردید.

منبع گروه فن آوا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.