مزیت راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای شرکت‌های فین‌تکی

هوش مصنوعی چارچوب خدمات مالی کاربران نهایی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است.

«توسعه هوش کاملاً مصنوعی می‌تواند نژاد بشر را تسخیر کند…این تکنولوژی به خودی خود موفق خواهد شد و با سرعتی همواره افزایشی خود را باز طراحی خواهد نمود. بنابراین انسان، که به واسطه سیر تکامل زیستی خود محدود است قادر به رقابت نبوده و شکست خواهد خورد.»

مزیت راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی

– استفان هاوکین، فیزیک‌دان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ حوزه فناوری مالی در حال ورود به سطح جدیدی از سیر تکامل دیجیتال است که نه تنها سبد محصولات بانک‌ها را تغییر خواهد داد بلکه نحوه ارتباط افراد با موسسات مالی را اساساً اصلاح خواهد نمود.

راهکارهای بر پایه AI یکی از روند‌های جدید و مهم در خدمات مالی هستند. این فناوری امکان پردازش سریعتر اطلاعات را فراهم ساخته و به واسطه روش‌های آنی موجب کاهش چشمگیر ریسک‌ها و احتمال کلاهبرداری شرکت‌های مالی می‌گردد.

به علاوه، هوش مصنوعی فرصت‌های مناسبی در زمینه اتوماسیون ایجاد می‌سازد که احتمال خطاهای انسانی را به شدت کاهش می‌دهد و بدین ترتیب هزینه‌های عملیاتی را به حداقل می‌رساند.

نهایتاً، یکی از روند‌های اصلی در صنعت بانکداری، به شرکت‌های مالی اجازه می‌دهد تجربه‌های شخصی‌تری برای مشتریان خود ایجاد نمایند.

همچنین چت بات‌های مجهز به AI، ارائه راهکارهای خودکار به کاربران نهایی را ممکن ساخته‌اند و سیستم‌های هوشمند به مشتریان کمک می‌کنند تا درآمد و هزینه‌ها را رصد نمایند و با توجه به هشدارهای شخصی‌سازی شده، یک برنامه مالی بهینه مختص خود بسازند.

بنابراین، مزایای اصلی راهکارهای مجهز به AI به شرح زیر می‌باشد:

  • مدیریت ریسک
  • جلوگیری از کلاهبرداری
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی
  • تجربه بانکداری شخصی‌سازی شده
  • اتوماسیون پردازش

 

مزایای روش‌های AI برای شرکت‌های فین‌تک

مزایای روش‌های AI برای شرکت‌های فین‌تک

 

 

 

منبع ascendixtech
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.