خرید و فروش سهام توسط کارکنان کارگزاری‌ها مجاز شد

مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید و فروش سهام برای کارکنان کارگزاری‌ها ابلاغ شد.

مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، صورتجلسه چهارم خرداد شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید و فروش سهام کارکنان کارگزاری‌ها را به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

بر این اساس، پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح ماده 31 آیین نامه معاملات در شرکت بورس تهران مصوبه سال 85 شورای عالی بورس، مطرح و به شرح ذیل به تصویب رسید:

الف. شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری صرفاً مجازند از طریق سایر شرکت‌های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار بنام را معامله کنند.

ب. اعضای حقیقی و نمایندگان اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره شرکت‌های کارگزاری، مدیر/ مدیرعامل و کارکنان شرکت‌های کارگزاری و همسر و افراد تحت تکفل آنان با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت بند ج این مصوبه و اصول و قواعد انصاف معاملاتی از قبیل اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی، اجتناب از موارد تعارض منفعت و اجتناب از پیش دستی در انجام معاملات با استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار بنام خود هستند.

ج. معاملات اشخاص مشمول بند ب که در سامانه های معاملاتی تحت نظارت سازمان بورس ثبت می شود در حکم ارائه گزارشات معاملات این دسته از اشخاص به سازمان بورس و بورس‌ها تلقی می شود.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.