یوان دیجیتال چین پول واحد اروپایی را تهدید می کند

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیشرفت ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی خارج از اروپا مخصوصا یوان دیجیتال نقش یورو را در جهان به خطر می‌اندازد

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیشرفت سریع چین در راه اندازی یک یوان دیجیتال تهدیدی برای حفظ نقش بین المللی یورو است.

رئیس بانک مرکزی فرانسه از سیاست گذاران اروپا خواسته اقدام مشابه سریعی انجام دهند و در مورد راه حل های پرداخت نوآوری داشته باشند، در غیر این صورت باید از بین رفتن حاکمیت پولی اروپا را تماشا کنند.

فرانسیس ویلروی، یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا با اشاره به کاهش استفاده از پول نقد و افزایش سرمایه های مجازی گفت:«پیشرفت ارزهای دیجیتال بانکهای مرکزی خارج از اروپا مخصوصا یوان دیجیتال کنترل بانک مرکزی اروپا یر پرداخت‌ها را به چالش می‌کشد».

وی ادامه داد:«این خطر وجود دارد که اروپا شتاب خود در تقویت نقش بین المللی یورو و حفظ آن را از دست بدهد. چالشی که در اینجا با آن مواجه هستیم یک نگرانی ژئوپلیتیکی هم هست».

طرح چین برای ایجاد یک مدل دیجیتال از یوان باعث نگرانی سایر بانک‌های مرکزی شده است به طوری که دولت آمریکا هم در حال بررسی تهدید یوان دیجیتال برای دلار است. بانک مرکزی چین تلاش کرده با اعلام اینکه تصمیمی برای جایگزینی سایر ارزها ندارد و از یوان دیجیتال در داخل استفاده خواهد کرد، این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا از جمله بانک هایی که سریعترین اقدامات را در راه اندازی ارز دیجیتال خود در پیش گرفته و در حال بررسی آزمایش عملی آن تا ماه جولای است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده این پروژه احتمالاً 4 سال طول می کشد.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.