بانک‌ها و سازمان‌ مالیاتی همراه با اصناف تعطیل شوند

رئیس اتاق اصناف تهران در نامه ای به استاندار تهران اعلام کرد که برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی هم تعطیل شوند.

قاسم نوده فراهانی در نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اعلام کرد که با وجود شرایط بد اقتصادی امکان تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی نیز همراه با اصناف تعطیل شوند.

در نامه رئیس اتاق اصناف به محسن بندپی استاندار استان تهران در مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۳ آمده است: احتراماً، همان گونه که مستحضرید شرایط اقتصادی صاحبان صنوف و خانواده‌های آنها، به مرحله‌ای از بحران و آسیب‌های مختلف رسیده است که دیگر امکان تعطیلی واحدهای صنفی برای فعالان اقتصادی ممکن نیست و از سوی دیگر فشارهای روحی و روانی آستانه تحملی برای صنوف باقی نگذاشته است. لذا با توجه به وضعیت بسیار بد فعالان اقتصادی به دلیل تعطیلی پی در پی آنها از سوی ستاد ملی کرونا و افزایش هزینه‌های صنوف از جمله حامل‌های انرژی، مالیات، هزینه پرسنلی، اجاره واحد صنفی، عوارض پسماند شهرداری و ده‌ها معضل و مشکل دیگر، وضعیت را به سمتی هدایت کرده است، در این شرایط مدیریت و کنترل صنوف را غیرقابل پیش بینی کرده است.

طبق گزارشات واصله نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند «همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با حوزه اصناف از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و… نیز همگام با اصناف باید تعطیل گردند» و نباید بار همه مشکلات و آسیب‌های ویروس کرونا به دوش اصناف قرار گیرد. آنها تاکید دارند اگر قرار باشد تعطیلی طبق روال گذشته صرفاً برای حوزه اصناف اعمال شود، امکان نافرمانی صنوف از رعایت و پذیرش دستورهای صادرشده بسیار بالاست و ممکن است همراه چالش‌های خیابانی و اعتراضات صنفی همراه شود. لذا از محضر جنابعالی درخواست در این خصوص ارائه طریق گردد.

بانک‌ها و سازمان‌ مالیاتی همراه با اصناف تعطیل شوند

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.