نهادهای نظارتی مقابل بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان قرار گرفتند

مدیر عامل شرکت بایننس بیان کرد: انطباق با تحولات جدید یک مسیر است زیرا بزرگ‌ترین بورس ارزهای رمزنگاری جهان با سرکوب فزاینده‌ای روبه‌رو شده است.

مدیر عامل بایننس اظهار کرد که به دنبال سرکوب نهادهای نظارتی در سراسر جهان، اوضاع بورس رمزارز درست نشده و هنوز جای رشد آن وجود دارد.

چانگ پنگ ژائو در پستی گفت: انطباق مسیری است که باید به‌ویژه در بخش‌های جدید مانند رمزارزها طی شود.

وی افزود: در این صنعت هنوز عدم اطمینان زیادی وجود دارد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که با رشد بیشتر رمزارزها، شرایط پیچیده‌تر و مسئولیت‌ها بیشتر شود.

ماه گذشته ناظر امور مالی انگلیس فعالیت‌های نظارتی بایننس در این کشور را محدود کرد. شعبه بایننس در انگلیس به دلیل عدم رعایت شرایط ضدپولشویی، درخواست خود را برای ثبت‌نام در نهاد نظارتی در ماه مه پس گرفت.

به بایننس شرکتی با بزرگترین حجم مبادلات ارز رمزنگاری شده در جهان، دستور داده شد که در وب‌سایت خود به کاربران انگلیسی اعلام کند که اجازه انجام هیچ فعالیت نظارتی در انگلیس را ندارد. در همین حال، نهادهای نظارتی در کانادا، ژاپن و تایلند نیز هشدارهایی به این شرکت داده‌اند.

آژانس خدمات مالی ژاپن گفت که مبادلات رمز ارزها بدون اجازه در این کشور انجام می‌شود و کمیسیون اوراق بهادار انتاریو کانادا آن‌ها را به عدم رعایت مقررات محلی متهم کرده است.

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند نیز شکایتی کیفری علیه بایننس مطرح و ادعا کرد این شرکت بدون مجوز در این کشور فعالیت می‌کند.

مدیرعامل بایننس اظهار کرد «به‌عنوان یک استارت آپ چهارساله، بایننس هنوز فضای زیادی برای رشد دارد. بایننس خیلی سریع رشد کرده‌ است و ما همیشه نمی‌توانیم همه چیز را درست کنیم اما هر روز در حال یادگیری و پیشرفت هستیم».

ژائو افزود: امیدواریم که بتوانیم تعهد خود را برای مشارکت با نهادهای نظارتی نشان دهیم. ما در تلاش هستیم به‌طور فعالانه استعدادهای بیشتری را استخدام کنیم و سیستم‌ها و فرایندهای بیشتری را برای محافظت از کاربران خود به کار گیریم.

وی توضیح داد: بایننس در چند مرحله برای بهبود انطباق خود با مقررات تلاش می‌کند که شامل افزایش استخدام، مشارکت با سازمان‌های ضدجرم و محلی‌سازی عملیات در بازارهایی مانند ایالات‌متحده است.

افزایش موشکافی‌های نظارتی در ماه‌های اخیر، بازار نوپای رمزنگاری را تحت تاثیر قرار داده‌است. به‌عنوان مثال، چین به دلیل نگرانی در مورد تاثیرات زیست‌محیطی، در استخراج ارز دیجیتال سخت‌گیری‌هایی در پیش گرفته‌ است.

ارزهای رمز پایه سال خوبی را آغاز کرده بودند و بیت‌کوین در آوریل به بالاترین رقم تقریبا ۶۵ هزار دلار رسید. اما از آن زمان به بعد، با سرمایه‌ای بالغ بر یک تریلیون دلار در دو ماه گذشته، بازار رمز ارزها به شدت سقوط کرده‌است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.