مسافران خارجی به چین می‌توانند از یوان دیجیتال استفاده کنند

بانک مرکزی چین اعلام کرد شهروندان خارجی که موقتاً به چین سفر می‌کنند می‌توانند یک کیف پول الکترونیکی داشته باشند و نیازی به باز کردن حساب بانکی داخلی برای پرداخت‌های روزمره ندارند.

بانک مرکزی چین اعلام کرد بازدیدکنندگان خارجی دیگر احتیاجی به باز کردن حساب بانکی برای پرداخت الکترونیکی در  این کشور ندارند.

بانک مرکزی چین در اطلاعیه خود در مورد ارز دیجیتال دولتی این کشور گفت:«شهروندان خارجی که موقتاً به چین سفر می‌کنند می‌توانند یک کیف پول الکترونیکی داشته باشند و نیازی به باز کردن حساب بانکی داخلی برای پرداخت‌های روزمره ندارند».

علیرغم اینکه پرداخت الکترونیکی اصلی‌ترین روش نقل و انتقال در چین است، ولی دو نرم‌افزار اصلی پرداخت با گوشی همراه در چین که تحت کنترل شرکت‌های تنسنت و علی بابا هستند تا همین اواخر به یک حساب در یکی از بانک های چین برای پرداخت در این کشور نیاز داشتند که مشکلاتی برای مسافران خارجی به وجود می‌آورد.

پرداختهای دیجیتال تنها با یک شماره تلفن همراه

این اقدام بانک مرکزی چین برای حذف این مشکلات باعث می‌شود تنها با یک شماره تلفن همراه بتوان پرداختهای دیجیتال را در این کشور انجام داد.

این بانک اعلام کرد:«بین المللی شدن یک ارز نتیجه طبیعی انتخاب بازار است. موقعیت بین المللی ارز یک کشور به زیرساخت‌های اقتصاد آن و کارآمدی و باز بودن بازارهای مالی آن بستگی دارد».

چین از 2014 ارز دیجیتال بانک مرکزی را ایجاد کرده است. اطلاعیه اخیر بانک مرکزی این کشور بر اهداف اصلی تشکیل یوان دیجیتال تاکید کرده و تفاوت آن با سایر ابزارهای پرداخت دیجیتال از جمله قانونی بودن، عدم نیاز به یک حساب بانکی واقعی، حمایت از پرداخت های آفلاین و بی نام و نشان بودن را بیان می‌کند.

طبق گفته بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال اطلاعات کمتری از کاربران خود نسبت به شیوه های پرداخت الکترونیکی فعلی دریافت می‌کند و این اطلاعات را در اختیار اشخاص سوم و آژانس‌های دولتی قرار نمی‌دهد.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.