رونمایی از خط تولید 3 پایانه‌ پرداخت هوشمند توسن‌تکنو

امروز از خط تولید 3 پایانه پرداخت هوشمند TECHNO IM30، TECHNO E 800 و TECHNO A 920 PRO در سایت تولید توسن‌تکنو رونمایی شد.

امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیران توسن‌تکنو و مسئولان استانی از خط تولید 3 پایانه‌ پرداخت هوشمند در کارخانه توسن‌تکنو واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین رونمایی شد.

در این مراسم، محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو به عصربانک گفت: « امروز از خط تولید 3 محصول هوشمند اندرویدبیس رونمایی شد که شامل کارتخوان هوشمند A920PRO ،کارتخوان هوشمند IM30 ویژه فضاهای باز (Outdoor) و صندوق‌های فروشگاهی هوشمند ابری E800می‌شوند. این صندوق‌های فروشگاهی به صورت  اسمارت پلتفرم هستند که در کنار آن نیازی به POS نیست. این صندوق‌ها علاوه بر کاهش هزینه برای فروشگاه‌ها، باعث می‌شوند اکوسیستم استارت‌آپی و فین‌تکی بتوانند سرویس‌های مختلف را به راحتی داخل فروشگاه‌ها راه‌اندازی کنند.

از دیگر امکانات این صندوق‌ها Face payment است و با توجه به دوربینی که در این صندوق ها قرار دارد مشتری می‌تواند از طریق  اسکن صورت خود، پرداخت انجام دهد و نیازی به موبایل و کارت نداشته باشد.»

رونمایی از ۳ خط تولید جدید کارخانه توسن

انحصار در استفاده از دستگاه‌های پرداخت جایگاه‌های سوخت

وی ادامه داد:« قابلیت شناخت مشتری بر روی این صندوق‌ها کاربردهای مختلفی دارد که یکی از آنها پرداخت است. این قابلیت در پرداخت اندرویدی سوخت هم قابل اجرا است اما مشکلی که وجود دارد این است که به دلیل روال‌های موجود و عدم معرفی رسمی کارتخوان هوشمند مورد تایید شرکت پخش، ناخواسته فضای غیررسمی انحصاری ایجاد شده است و بهتر است شرکت پخش نسبت به معرفی فروشنده‌های مورد تایید خود در حوزه هوشمندسازی جایگاه سوخت اقدام نماید.

در همین رابطه اگر به شرکت‌هایی مثل توسن‌تکنو که راهکارهای مدرن دارند اجازه دهند که راه حل‌های خود را به کار گیرند می‌توان برای مردم تجربه‌های پرداخت مدرن و راحتی ایجاد کرد. کار خوبی که بر روی کارتخوان‌های اندرویدی جایگاه‌های سوخت انجام گرفته است این است که از نظر تاییدیه‌های امنیتی داخل سیستم عامل، امنیت صد درصد را کسب کرده است و خود دستگاه نیز از نظر استانداردهای امنیتی PCI کاملا تایید شده است و توسن‌تکنو در تلاش است به زودی در جایگاه‌های سوخت کشور راهکار خود را پایلوت کند.»

رونمایی از ۳ خط تولید جدید کارخانه توسن

 مظاهری افزود:« کارتخوان‌های اندرویدی، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری PSPها هستند به این دلیل در نقطه فروشگاه فقط سرویس پرداخت ارائه نمی‌دهند و فین‌تک‌ها می‌توانند سرویس‌های خود را از طریق آن عرضه کنند. در این زمینه پیشرفت زیادی در دنیا اتفاق افتاده است اما در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها کارها کمی کُند صورت گرفته است و مسئله دیگر بحث کارتخوان‌های دست دومی است که به کشور وارد می‌شود و به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی شبکه پرداخت آن‌ها به سیستم‌های جدید اجازه توسعه نمی‌دهند.»

رونمایی از ۳ خط تولید جدید کارخانه توسن

تعداد کارکنان سایت تولید

وی گفت:« کارکنان شرکت ۵۵۰ نفر هستند که صد نفر در سایت تولید مشغول به کار و بقیه در سطح کشور در ساختمان مرکزی حضور دارند. در کل به این دلیل که تولید ما به صورت زنجیره‌ای است حدود چهارصد نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول تولید هستند. زیرا ما شرکت‌ها و شرکای تجاری ایجاد کرده‌ایم و یک سری از کارها را به کمک آنها انجام می‌دهیم.»

رونمایی از ۳ خط تولید جدید کارخانه توسن

تولید بیش از ۵۰۰ هزار کارتخوان

مدیرعامل توسن‌تکنو در مورد راه حلی که در صندوق های فروشگاهی تجاری سازی شده است گفت:« اتفاق جدیدی که در نقطه فروشگاهی می‌افتد این است که ما می‌توانیم ده برابر بیشتر از خدماتی که الان در صندوق‌های فروشگاهی وجود دارد به فروشگاه‌ها خدمات ارائه کنیم. از زمان شروع به کار سایت تولید، موفق به تولید بیش از ۵۰۰ هزار کارتخوان مختلف شده‌ایم و امیدوار هستیم که امسال بتوانیم به رکورد خوبی در این زمینه برسیم و رتبه اول را در تولید ۵ محصول در حوزه پرداخت به دست آورده و راه حل‌های نوآورانه را به بازار عرضه کنیم.»

ظرفیت‌های تولید و عمق داخلی سازی توسن‌تکنو

مدیرعامل توسن‌تکنو در مورد عمق خطوط تولید محصولات پرداخت‌ گفت:« محصولاتی مثل D210  و A920PRO دارای عمق ۵۳ درصد هستند. همچنین محصول صندوق فروشگاهی IM30 ‏ ،۳۲ درصد عمیق تولید داخل دارد که به زودی آن را به نزدیک ۵۰ درصد خواهیم رساند.»

مدیرعامل توسن‌تکنو در مورد ظرفیت خطوط تولید سخت‌افزارهای پرداخت گفت:« در مجموع سالانه ظرفیت تولید بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه انواع پایانه پرداخت هوشمند اندرویدی بی سیم و با سیم را داریم، اما شرایط تامین ارز و نبود آن باعث می‌شود که تولید گاهی با۶۰ درصد ظرفیت صورت گیرد. این در حالی است که برای راه‌اندازی این سایت، بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده و سرمایه در گردش این پروژه نیز بالغ بر ۸۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.»

مشکلات و چالش‌های حوزه پرداخت و کارتخوان

مظاهری در مورد مهمترین چالش‌های تولید کننده‌های محصولات سخت افزاری بانکی و پرداخت گفت:« به دلیل افزایش قیمت ارز، کشور در فشار اقتصادی قرار دارد به همین دلیل کارتخوان‌های قدیمی و دست دوم کشورهای دیگر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و شرکت‌های هدایت تراکنش آنها را به مردم می فروشند که این دستگاه‌ها از نظر امنیتی در سطح پایینی هستند و تکنولوژی‌های اتصال آن 2G است که این مسائل به تولید و صنعت پرداخت لطمه می‌زند. مسئله دوم در مورد  تامین ارز است. سال گذشته برای شرکت سال سختی بود  و حدود ۶ ماه به شرکت‌های تولیدی ارزی اختصاص پیدا نکرد. شرکت‌های تولیدی به دلیل داشتن پرسنل باید پیوسته و منظم کار کنند بنابراین باید موانع تولید برای این شرکت‌ها رفع شود.

در حوزه‌های دیگر باور داریم که فناوری اندرویدی می‌تواند در صندوق‌های فروشگاهی تحول ایجاد کند و با نگاه فین‌تک و پلتفرم بیس سعی داریم فناوری به‌روزی را در فروشگاه‌ها راه اندازی کنیم.

در سال‌های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ شاهد اتفاقات جالبی در فروشگاها خواهیم بود و سرویس‌های جذاب، فناورانه و نوآورانه‌تری در داخل فروشگاه‌ها قرار خواهند گرفت. نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که باید با رگولاتوری هماهنگی بیشتری به وجود آوریم.»

در ادامه گزارش تصویری از این رویداد را مشاهده می‌کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.