بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شد

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز در یک سال گذشته به ۲۱۰ هزار دستگاه رسیده است.

مصطفی رجبی‌مشهدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نزدیک به ۲ هزار مگاوات میزان مصرف برقی است که توسط ماینرها استفاده می‌شود.

وی ادامه‌داد: این تعداد دستگاه کشف شده معادل یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی مصرف برق داشتند که با حذف آنها این میزان به تولید برق کشور برگشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان‌کرد: ۲۷ درصد این کشفیات مربوط به گزارش‌های مردمی است که تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم پاداش برای آنها در نظر گرفته شده است.

رجبی‌مشهدی ادامه‌داد: میزان مصرف برق در روز گذشته به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و این در حالی است که رقم مصرف مدت مشابه  پارسال  ۵۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده، یعنی ۱۰ هزار مگاوات (۲۰درصد) افزایش یافته که این شرایط طبیعی روند رشد مصرف نیست.

وی افزود: بخش زیادی از افزایش ۲۰ درصدی مربوط به افزایش دما و استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر این میزان مصرف توسط دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز نبود شاید خاموشی شب گذشته به مردم تحمیل نمی‌شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان‌کرد: هرچند صنعت برق و نیروی انتظامی برای کشف رمز ارزهای غیرمجاز تلاش می‌کنند، اما نیاز  است که مردم همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با افزایش دما تولید برق از نیروگاه‌های حرارتی‌ کاهش می‌یابد که تلاش می‌شود از نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده شود.

خنک‌سازی نیروگاه نکا از آب دریا

وی از تلاش برای استفاده نیروگاه نکا از آب دریای خزر برای خنک‌سازی خبر داد و گفت: احتمال دارد فردا این امر عملیاتی شود که سبب بهبود عملکرد نیروگاه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروگاه‌های برق‌آبی را در مدار نداشتیم، ادامه‌داد: از مردم می‌خواهیم در هفته جاری مصرف را کاهش دهند، زیرا کاهش ندادن مصرف منجر به ایجاد محدودیت در صنایع فولادی و در نتیجه اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد و شاید لازم باشد خاموشی برنامه‌ریزی شده اعمال کنیم و در این زمینه به‌طور قطع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رجبی‌مشهدی با اشاره پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما در هفته آینده، گفت: اکنون محدودیت‌های سیمانی برطرف شده و با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت در طول روز کار می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که هفته جاری را با توجه به افزایش دما با کمترین محدودیت پشت سربگذاریم.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.