مزیت صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق سرمايه گذارى

از اين به بعد صندوق هاى سرمايه گذارى به درگاه هاى متنوعى براى فروش دسترسى دارند كه اين موضوع به عنوان مزيتى مهم براى صندوق هاى سرمايه گذارى به شمار مى رود.

سامع اميرى، مشاور مدير عامل شركت آسان پرداخت پرشين (آپ) در گفت و گو با سنا به مزاياى ابلاغ دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اشاره كرد و گفت: بزرگترین ویژگی اين اتفاق افزایش درگاه هاى فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذارى است.

وى اظهار داشت: درگذشته دسترسی به صندوق هاى سرمايه گذارى صرفا از طریق وب سایت های مربوطه میسر بود اما از اين به بعد صندوق هاى سرمايه گذارى به درگاه هاى فروش متنوع دسترسى دارند كه اين موضوع به عنوان مزيتى مهم براى صندوق هاى سرمايه گذارى به شمار مى رود.

اميرى خاطرنشان كرد: صندوق هاى سرمايه گذارى اکنون می توانند واحدهای سرمایه گذارى خود را در کنار دیگر خدمات پرداخت در همه اپلیکیشن های خدماتی و پرداخت، عرضه كنند.

مشاور مدير عامل شركت آسان پرداخت پرشين به ديگر مزاياى اين اقدام اشاره كرد و ادامه داد: این کار سبب کاهش هزینه های بازاریابی صندوق ها و افزايش بازدید عمومی مى شود، همچنين اين اتفاق منجر به دسترسی راحت‌تر به صندوق هاى سرمايه گذارى برای افراد ناآشنا با محیط های سرمایه گذارى خواهد شد.

وى با تاكيد بر اينكه از این پس مشتریان مى توانند اپلیکیشن های پرداخت خود را مانند بانک آنلاين و کارگزاری آنلاين در نظر بگیرند، گفت: اين اقدام جديد سازمان بورس زمينه رقابتى شدن این فضا را فراهم خواهد کرد؛ چراکه اپلیکیشن‌های پرداخت از جمله سوپر اپلیکیشن آپ که ماهانه بیش از هفتاد میلیون کارت به کارت و روزانه بیش از سه میلیون بازدید دارد، همواره برای ارتقا و تثبیت جایگاه بالاتر خود به رقابت با ديگر اپليكيشن ها خواهد پرداخت.

اميرى خاطرنشان كرد: شركت هاى اپلیکیشن پرداخت از این طریق توان بازاریابی برای صندوق ها و توانايى جذب بالای منابع را دارند، همچنين استفاده از واحدهای سرمایه گذارى به عنوان محصولى براى بازاریابی از توانایی این اپلیکیشن ها عنوان مى شود.

مشاور مدير عامل شركت آپ گفت: دیگر ویژگی که به زودی زمينه استفاده از آن فراهم مي شود امکان واریز و برداشت 24 ساعته در هفت روز هفته است كه بانک آنلاين مى تواند چنين موقعيتى را برای مشتریان فراهم كند، ضمن اینکه نرخ سود اغلب این صندوق ها از نرخ روزشمار بانک ها بیشتر خواهد بود.

به گفته وى، بدین ترتیب ترکیب نرخ بازدهی بالاتر به همراه دسترسی آسان و همه روزه برای مشتریان فراهم مى شود.

اميرى به هدف صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری تاكيد كرد و گفت: هدف از اين اقدام این بود تا بخشی از افراد نا آشنا با فضای بازار سرمایه كه از مشتریان آپ هاى پرداخت یا خدماتی نظیر سوپر آپ هستند جذب این محصول جدید شوند.

مشاور مدير عامل شركت آپ ادامه داد: با توجه به اينكه ساز و کار اعتمادسازی زمان بر است؛ بنابراين در ابتدا جذب منابع با سرعت پایین شروع به کار مى كند و افراد با مبالغ کم اقدام به سرمايه گذارى در اين صندوق ها خواهند كرد اما با بازاریابی مناسب، بررسی عملکرد و بازخورد مناسب میزان جذب منابع افزایش پيدا مى كند و مشتریان به این محصول همانند یک سپرده بانکی آنلاين نگاه مى كنند، همچنين بخشی از مشتریان بانکی به این سمت سوق خواهند يافت.

وى در ادامه گفت و گوى خود با “سنا” افزود: آسان پرداخت از دو سال گذشته تاکنون برنامه ریزی لازم را برای این حوزه انجام داده و زیرساخت های مناسب، درگاه هاى پرداخت، سازوکار حقوقی، نحوه بازاریابی و ایجاد پرتفوى صندوق را فراهم کرده است.

اميرى در پايان اظهار داشت: به زودی این امکان بر روی اپلیکیشن آپ قرار مى گيرد و از این محصول مى توان به عنوان یه لاین درآمدي جدید ياد كرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.