بانک های برتر دنیا در بانکداری دیجیتال

چین طی 5 سال آینده بزرگترین بازار بانکداری دیجیتال خواهد بود. و تقریباً 25 درصد از کاربران بانکداری دیجیتال در سال 2026 چینی ها خواهند بود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که 53 درصد از مردم جهان در سال 2026 به خدمات بانکداری دیجیتال دسترسی خواهند داشت و کاربران بانک دیجیتال از 2.5 میلیارد نفر در سال 2021 به بیش از 4.2 میلیارد خواهد رسید. همچنین بر اساس این تحقیق افزایش تلاش ها در راستای تحول دیجیتالی، بانکها را قادر ساخته تا بتوانند در طول همه گیری کرونا موثر عمل کنند.

در این تحقیقات جدید مشخص شد که چین طی 5 سال آینده بزرگترین بازار بانکداری دیجیتال خواهد بود. و تقریباً 25 درصد از کاربران بانکداری دیجیتال در سال 2026 چینی ها خواهند بود. این تحقیق توصیه می کند که بانک ها پیشنهادات خود را در یک تجربه دیجیتالی واحد و یکپارچه ادغام کنند تا بتوانند بهتر با رقبای مختلف داخلی و خارجی رقابت کنند.

بانک‌های پیشرو در بانکداری دیجیتالی

در این تحقیق، شاخص  آمادگی تحول دیجیتالی در 30 بانک پیشرو در زمینه نوآوری از نظر ویژگی های دیجیتالی، سرمایه گذاری و همچنین چابکی از نظر اندازه، سودآوری و قدرت نام تجاری تجزیه و تحلیل شده است تا آمادگی تحول دیجیتالی آنها را ارزیابی  و موقعیت آنها را مشخص کند.

بانکداری دیجیتال

بر اساس این تحلیل، بانک های پیشرو در تحول دیجیتال به ترتیب زیر مشخص شدند:

  • بانک آمریکا
  • HSBC
  • JPMorgan
  • BBVA
  • بانک DBS

در بین این بانکها، بانک آمریکا یک پلتفرم دیجیتالی دائماً در حال توسعه به نام  چت بات Erica  دارد و افزایش قابل توجهی در تعامل دیجیتال در طول همه گیری کرونا ایجاد کرده است. همچنین JPMorgan Chase  بر روی بستر بلاک چین محصولاتی مانند مدیر ثروت Nutmeg در بریتانیا را برای افزایش پیشنهادات خود ارائه کرده است.

HSBC راه حل های جدید ابتکاری مانند HSBC Kinetic را برای مشاغل کوچک در انگلستان راه اندازی کرده است و BBVA ابتکاراتی از جمله معاملات رمزارزها را در اختیار مشتریان قرار داده و بانک DBS دارای سطح بالایی از تعامل دیجیتالی است.

این بانک‌ها با استراتژی‌های تحول دیجیتال برنامه ریزی و اجرا شده پیشرفت کرده‌اند و پیشنهاد می‌شود سایر بانک‌ها نقشه راه‌های گسترده‌ای اجرا کنند و در غیراینصورت توسط رقبای چابک تر کنار گذاشته می‌شوند.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.