خداحافظی با نوار مغناطیسی کارت بانکی

زمان آن فرا رسیده است که با نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی که از دهه 1960 استفاده شده‌اند، خداحافظی کنیم. در این راستا مسترکارت اعلام کرده که نوارهای مغناطیسی روی کارت‌ها را برای همیشه حذف می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ از سال 2027 ، صادرکنندگان کارت در ایالات متحده دیگر مجبور نخواهند بود، کارت با نوار مغناطیسی ارائه دهند  و از سال 2029 ، آنها نمی توانند کارت با نوار مغناطیسی صادر کنند مگر اینکه یک کارت نقدی پیش پرداخت باشد که در ایالات متحده یا کانادا صادر شده است.

البته خداحافظی با کارت‌های مغناطیسی یک بازه زمانی طولانی مدت نیاز دارد، زیرا هنوز تعداد زیادی از پذیرندگان کوچکتر وجود دارند که برای پذیرش فناوری تراشه باید پایانه های خود را عوض کنند.

خبر خوب این است که باید کلاهبرداری از داده های سرقت شده از تراکنش‌های نوار مغناطیسی کاهش یابد.نوار مغناطیسی در سال 2024 از کارت‌های پرداخت مسترکارت در مناطقی مانند اروپا ، که قبلاً از کارت‌های تراشه استفاده می‌شده حذف خواهد شد. از سال 2027 نیز بانک‌های ایالات متحده دیگر ملزم به صدور کارت‌های تراشه دار با نوار مغناطیسی نخواهند بود.

در همین رابطه، رئیس کسب و کار سایبری و اطلاعات مسترکارت می گوید: “زمان آن فرا رسیده است که از بهترین قابلیت‌های خود استفاده کنیم تا این اطمینان را به مصرف‌کنند‌گان بدهیم که می توانند به سادگی ، با سرعت و با خیال راحت پرداخت کنند. زیرا آنچه برای مشتریان خوب است، برای همه افراد در اکوسیستم خوب است.”

قرار شده تا سال 2029، هیچ کارت اعتباری یا نقدی مسترکارت جدیدی با نوار مغناطیسی صادر نمی شود. البته کارت‌های پیش پرداخت در ایالات متحده و کانادا در حال حاضر از این تغییر مستثنی هستند.

در همین باره، مدیرعامل گروه مشورتی پذیرندگان، که بیش از 165 تاجر آمریکایی را نمایندگی می کند ، می گوید: “جامعه پذیرندگان منتظر روزی است که الزامات حمایت از نوار مغناطیسی و بار حفاظت از داده که واقعاً نیازی به آنها نیست حذف شود.ما مسترکارت را برای برداشتن گام‌های بعدی برای کمک به تقویت امنیت پرداخت و محافظت از پذیرندگان و مصرف کنندگان در برابر خطرهای احتمالی را تحسین می کنیم. ما دوست داریم دیگران نیز در صنعت به این سمت حرکت کنند. “

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.