احتمالا شاخص دستکاری می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر کارشناسان شاخص دستکاری می‌شود چرا که این رشد فقط برای چند گروه خاص مانند فولادی و پتروشیمی اتفاق افتاده و فقط این چند گروه مثبت بوده و سایرگروه‌ها در حالت تعادلی بودند و رشد نداشتند.

شایان زهراکار درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه و رشد حدود 300 هزار واحدی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: شاخص در هفته گذشته با یک میلیون و 407 هزار و 762 واحد کار خود را شروع کرد و در پایان هفته به یک میلیون و 484 هزار و 627 واحد رسید.

وی با بیان اینکه به نظرم می‌رسد شاخص دستکاری شده است، گفت: به نظر کارشناسان شاخص دستکاری می‌شود چرا که این رشد فقط برای چند گروه خاص مانند فولادی و پتروشیمی اتفاق افتاده و فقط این چند گروه مثبت بوده و سایرگروه‌ها در حالت تعادلی بودند و رشد نداشتند.

این کارشناسا بازار سرمایه افزود: اکثر پروتفوی بازار در رشد حدود  400 واحدی سهمی نداشتند و این رشد اثر مثبتی در سبد افراد نداشته است

زهراکار با بیان اینکه امید است گروه‌های خودرویی و پالایشی که نقدینگی زیادی دارند رو به رشد باشند ادامه داد: شاهد خروج سنگین نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت هستیم که این خروج هر روز بیشتر می‌شود و می‌تواند ادامه این روند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

وی گفت: در گروه‌های هم وزن هم شاهد آن هستیم که بسیاری از سهم‌ها به نزدیک سقف سالیانه خود دست پیدا کردند و انتظار می‌رود شاخص تا محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد رشد داشته باشد و پس از یک اصلاح کوچک رشد ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره گروه‌بندی‌ها در بازار گفت: نکته بعدی شرایط فعلی بازار سرمایه گروه‌بندی در بازار است به طوری که هر هفته شاهد رشد یک گروه هستیم و نقدینگی از یک گروه وارد گروه دیگری می‌شود. بنابراین سهامداران باید از این فرصت در هر هفته استفاده کنند.

وی تاکید کرد: احتمالا در هفته جاری گروه پالایشی در بازار سرمایه پیشتاز خواهد بود.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.