ماینرهای مجاز تا پایان شهریور تعطیلند

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود 212 هزار دستگاه ماینر کشف شده که به اندازه یک نیروگاه 800 مگاواتی مصرف دارند، اعلام کرد: هیچ دستگاه ماینر دارای مجوزی تا پایان شهریور ماه فعال نیست.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اینکه آیا اعمال تعطیلی‌ها ربطی به برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق دارد یا خیر، اظهار داشت: وزارت نیرو هیچ درخواستی برای تعطیلی کشور جهت کاهش مصرفه انرژی نداشته و برنامه اعلام‌شده برای تعطیلی هفته جاری صرفا جهت کنترل شیوع کرونا است.

کاهش 1500 مگاواتی مصرف برق در روزهای تعطیل

وی افزود: قطعا طی تعطیلات مصرف کاهش پیدا خواهد کرد و تاثیر کاهش مصرف در روزهای تعطیل 1000 تا 1500 مگاوات است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به بروز حوادث در شبکه برق گفت: حوادثی که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد هرکدام منشائی دارد برخی مربوط به افزایش مصرف برق است که منجر به اتصالی در شبکه و برخی مربوط به ناترازی تولید و مصرف است، اگر تجهیزات دچار آسیب‌دیدگی شوند شبکه به سرعت برقدار می‌شود و از این بابت خسارتی وارد نمی‌شود، ولی قطعا کسانی که در بخش‌های تولیدی کشور هستند از قطع برق دچار خسارت می‌شوند، ما سعی می‌کنیم در دوران بعد که انرژی محدودیت کمتری داشته باشد، جبران کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید محصول خود را داشته باشند.

ماینرهای مجاز تا پایان شهریور تعطیلند

وی با بیان اینکه حدود 212 هزار دستگاه ماینر کشف شده که به اندازه یک نیروگاه 800 مگاواتی مصرف دارند، اعلام کرد: هیچ دستگاه ماینر دارای مجوزی تا پایان شهرویور ماه فعال نیست.

وضعیت تامین برق سیمان و فولادی‌ها

رجبی‌مشهدی درباره وضعیت تامین برق کارخانه‌های سیمان بیان داشت: این کارخانجات در طول روز 60 درصد و شبها 30 درصد از انرژی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تامین برق صنایع فولاد نیز گفت: این صنایع هم شب‌ها 50 درصد و در طول روز 30 درصد از برق استفاده می‌کنند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که تولید اکسیژن بیماران کرونایی به مشکل برنخورد.

خاموشی‌ها جزئی است

این مقام مسئول در شرکت توانیر اکنون خاموشی‌ها به صورت جزئی و پراکنده است، ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده شرایط تامین برق پایدارتر شده و قطعی به حداقل ممکن برسد.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.