سکان هدایت فینووا به مدیر جدید سپرده شد

آرین افشار مدیرعامل پیشین فینووا جای خود را به مریم نجفی داد که از فعالان سرشناس در حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه و اکوسیستم کارآفرینی است.

مریم نجفی طی سال‌های گذشته در سمت‌های مدیریت عامل، مدیر توسعه کسب و کار و مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های معتبری نظیر ساپکو، مگفا، کارایا، کارمان و نیک‌ونچرز فعالیت کرده است.

آرین افشار که از سال 96 در فینووا فعال بوده است ابتدا کار خود را به عنوان مشاور آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی با ارائه برنامه شتابدهی توانست این واحد را در مرکز نوآفرینی فینووا راه‌اندازی کند. او با اشاره به دلایل و ضرورت راه‌اندازی دپارتمان سرمایه‌گذاری که از دیگر دستاوردهای فینووا است می‌گوید: واحد سرمایه گذاری فینووا به دلیل بخش نوآوری باز شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و با توجه به نیاز‌های فناورانه شرکت‌های ذینفع شکل گرفته و به عنوان CVC (سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی) فعالیت می‌کند.

تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان روی کسب‌وکارهای نوپا خصوصا در حوزه فناوری‌های مالی توسط فینووا سرمایه‌‌گذاری انجام شده است که از میان آنها می‌توان به استارت‌آپ‌های لندو، وندار، باگدشت، تیمچه، پینکت، اتاقک اشاره کرد. همچنین در این مدت توانستیم شعبه‌های فضای کار اشتراکی سنندج و مشهد را نیز افتتاح کنیم. او با تاکید بر مزیت‌های فینووا به عنوان اولین فضای کار اشتراکی در ایران می‌گوید: فینووا سابقه بسیار خوبی در فضای استارت‌آپی و حوزه سرمایه‌گذاری دارد. این تمرکز باعث رشد در بخش ایده‌های نوآور و تجربه‌های جدید شده ضمن اینکه فینووا در نوآوری برای نهادهای مالی و بانکی همواره پیشرو بوده و در صنعت مالی سرمایه‌گذاری‌های جدی و قدرتمند داشته است.

مریم نجفی در خصوص مرکز فینووا و مدیرعاملی آن می‌گوید: فینووا یکی از بهترین مراکز نوآوری کشور نه فقط در اکوسیستم فینتک بلکه کل اکوسیستم استارتاپی ایران بوده و هست. با توجه به اهمیت ویژه‌ای که مدیریت ارشد بانک آینده ‌و مدیرعامل شرکت ارتباط فردا به حمایت و تقویت نوآوری در صنعت بانکداری دارند، برنامه داریم فینووا با قوت همچنان اقدامات نوآورانه خوبی را در صنعت بانکداری و مالی ایران رقم بزند. شعار فینووا، توانمندسازی ستارگان است. امیدوارم فینووا به موازاتی که به شعارش تحقق می‌بخشد، خودش هم بتواند درخششی در بازار سرمایه‌ای کشور داشته باشد که موجب امیدواری بیشتر و جذب سرمایه‌گذاری‌های بالاتر به حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه بشود که این موضوع در نهایت باعث تقویت اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور خواهد شد.

در شرایط اقتصادی فعلی باور دارم فینتک‌ها و کسب و کارهای آنلاین می‌توانند نقش بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی و گشایش و فراوانی زندگی مردم داشته باشند. در فینووا این تلاش زیبا ادامه خواهد یافت و سعی می‌کنیم با حمایت از تیم‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم زنجیره ارزش شرکت ارتباط فردا را تکمیل می‌کنند، پورتفوی شرکت فینووا و ارتباط فردا را قوی‌تر و غنی‌تر کنیم.

مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) یکی از مجموعه‌های شرکت تجارت‌ الکترونیکی ارتباط فردا است که از زمستان ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، فینووا با رویکرد تحقق فرایند نوآوری باز شکل گرفت و حوزه اصلی فعالیت آن صنعت فناوری مالی است.

خدمات فینووا علاوه بر بخش سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای نوپا در سه حوزه برنامه رشد و شتابدهی، فضای کار اشتراکی و آزمایشگاه فینتک نیز در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرد. فینووا با اختصاص فضای کار، حمایت مالی، مربیگری و مشاوره متمرکز در یک بازه زمانی ۹ ماهه آماده است تا استارتاپ‌های توانمند را به سوی مدار موفقیت شتاب دهد. علاوه بر این در فضای کار اشتراکی فینووا در کنار امکانات یک فضای کار، می‌توانید از فرصت مشاوره، هم‌افزایی، اشتراک دانش و انتقال تجربه، و خدمات جانبی نیز استفاده کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.