نگاه اصلاحی، نظارتی و شفافیت در برنامه خاندوزی قابل تحسین است

یک استاد دانشگاه در تشریح بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد بیان داشت:نگاه اصلاحی، نظارتی و شفافیت در برنامه خاندوزی قابل تحسین است.

محسن سیفی، استاد اقتصاد دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی در تشریح بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با بررسی برنامه‌ها ملاحظه می‌شود آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته کاملاً دقیق و کارشناسی بوده که با اهتمام همه ارکان دولت و استفاده از ظرفیت کارشناسان و نخبگان حوزه اقتصادی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: در این برنامه به خوبی به نظارت‌های ناکارآمد و مشکلات قوانین ناظر و کاربردی در تقنین و اجرا اشاره شده و راهبردها و سیاست‌های مناسبی در حوزه شفافیت و نظارت ارائه شده که قابل تحسین است.

سیفی تلاش برای رفع شبهات شرعی و صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال در برنامه‌های خاندوزی را مؤثر و اجرایی خواند و در خصوص سیاست‌های پیشنهادی بازار سرمایه اعم از متنوع‌سازی ابزارها و محصولات مالی در این بازار، حذف تنظیم‌گری‌های غیر ضروری، تسهیل مقررات مربوطه و… را غیر شعاری و مناسب ارزیابی کرد.

این مدیر شبکه بانکی در پایان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور اعم از کسری بودجه، حجم نقدینگی و… و همچنین اولویت‌های برنامه خاندوزی تصریح کرد: با شناختی که از دکتر خاندوزی و مجموعه همراه ایشان در حوزه کارشناسی، سیاستگذاری و اجرا دارم، پیشنهاد ایشان به عنوان وزیر اقتصاد را عامل امیدواری و استقبال حوزه دانشگاهی می‌دانم.

1 نظر
  1. مهرداد ميرزازاده می گوید

    البته اصل موضوع شفافيت و فقدان ساز و كار عملياتي نمودن ان، يكي از مشكلات ساختار نظام اداري ايران و از جمله ساختار نظام به شدت رانتي اقتصادي است و اميدوارم وزير محترم حداقل در عرصه شفافيت ارتباط دولت و بانك مركزي و به عبارتي استقلال ساختاري بانك مركزي پيشقدم گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.