آمادگی فن آوا برای همراهی دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دیجیتال

دکتر نائینی، مدیرعامل هلدینگ فن آوا در ابتدای مجمع عمومی فوق العاده گروه فن آوا که یکشنبه ۳۱ مرداد ماه برگزار شد با اشاره به مستقر شدن دولت سیزدهم گفت:با توجه استقرار دولت سیزدهم و ارائه برنامه های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسیار خوشبین هستیم که با پشت سر گذاشتن چالش هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده بود، بتوانیم خدمات فن آوا به خصوص درحوزه مخابرات روستایی و مناطق دور افتاده که در قالب اپراتور USO در این سال ها در جریان بوده را گسترش دهیم.

آواپی، اپلیکیشن پرداخت فن آوا

دکتر نائینی در ابتدای صحبت‌های خود با تبیین راهبردهای ۷ گانه گروه فن آوا برای شرکت‌های تابعه گفت:در شرکت فن آوا کارت در حال حاضر اپلیکیشن آواپی را در قالب تولید آزمایشی در دست اجرا داریم و در حال برنامه ریزی هستیم تا انشاالله پس از پاس شدن تست‌های نهایی نرم‌ افزار بتوانیم این اپلیکیشن را بصورت عمومی وارد بازار کنیم. البته به بازار رقابتی که در این صنعت وجود دارد هم کاملا واقف هستیم، لذا به دنبال این هستیم اپلیکیشنی با کیفیت متفاوت از محصولات موجود در بازار عرضه نماییم.

دکتر نائینی با اشاره به پایانه های فروش این شرکت و سپری شدن عمر مفید دستگاه های پوز شرکت فن آوا کارت گفت:نسبت به چالشی که در این فضا وجود دارد واقف هستیم و لذا در این رابطه به دنبال تامین سرمایه جهت نوسازی و ارائه نسل‌های جدیدی از این دستگاه ها به‌صورت اندرویدی در سیستم پذیرندگان اضافه هستیم.

افزایش سرمایه گروه فن آوا

وی در رابطه با موضوع افزایش سرمایه که از مسائل مطرح شده از مجمع قبلی گروه فن آوا بود گفت: خوشبختانه مقدمات موضوع افزایش سرمایه توسط یکی از سهامداران فراهم گردیده و در حال پیگیری آن هستیم تا با این افزایش سرمایه بتوانیم طرح های مدنظر را عملیاتی نماییم.

آمادگی فن آوا برای همراهی دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دیجیتال2

یکپارچه سازی اولین دیتاسنتر ایرانی با دیتاسنتر جدید فن آوا

دکتر نائینی در رابطه با خدمات مرکز داده که توسط دو شرکت داده سامانه و داده پردازی فن آوا ارائه می‌شود گفت:این موضوع جز مباحث استراتژیک و مهم گروه فن آواست و بحثی که ما در این مورد دنبال می‌کنیم بحث یکپارچه سازی مرکز داده در کل گروه فن آواست. شرکت داده سامانه فن آوا که سالهاست در این حوزه به عنوان اولین دیتاسنتر ایرانی فعالیت می کند و شرکت داده پردازی فن آوا هم از سال گذشته در این موضوع ورود آزمایشی خود را با افتتاح دیتاسنتر ۱۰۰ رکی در یک موقعیت خاص در مرکز شهر تهران داشته. استراتژی ما در سال ۱۴۰۰ یکپارچه سازی در حوزه مراکز داده است که این مهم، چالش‌ها و نکات خاص خود را دارد و خداروشکر منجر به هم افزایی خوبی در گروه فن آوا شده که از موازی کاری و هزینه‌های اضافه می تواند جلوگیری نماید.

آمادگی فن آوا برای همراهی دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دیجیتال2

راه اندازی خط تولید دستگاه پوز برای تکمیل چرخه خودکفایی

دکتر نائینی در بخش دیگری از صحبت های خود در اشاره به برنامه‌های فن آوا برای تکمیل چرخه خودکفایی در تولید، تامین و تعمیر تجهیزات و دستگاه‌های صنعت پرداخت، گفت:یکی دیگر از برنامه‌های جدی ما راه اندازی خط تولید دستگاه پوز در شرکت تضمین گستر فن آواست که در این ارتباط مطالعات و بررسی‌های اولیه انجام شده و برای یک شروع مناسب در انتظار افزایش سرمایه هستیم.

در این شرکت ما قبلا رونمایی از خط تولید رول‌های حرارتی را داشتیم که با توجه به افزایش سهم بازار در طی این مدت ما از مدتی پیش شاهد افزایش شیفت کاری و افزایش ظرفیت تولید در این زمینه بودیم و تلاش ما بر این است که این روند توسعه را ادامه دهیم.

حفظ بازار در کنار ورود به بازارهای جدید در شبکه گستر فن آوا

دکتر نائینی با اشاره به ورود این شرکت به حوزه بازرگانی و رسیدن به بخش عمده‌ای از اهداف تعیین شده در این زمینه گفت: برنامه امسال ما در این شرکت  تقویت حوزه بازرگانی و ورد به بحث واردات چند قلم از محصولات خارجی پرمصرف در کشور خواهد بود.

وی افزود: در مورد شرکت شبکه گستر نیاز هست به پروژه سوخت که یکی از پروژه‌های بزرگ و ملی این شرکت بوده اشاره کنیم که قرارداد این پروژه ماه گذشته خاتمه پیدا کرد و ما توانستیم یک الحاقیه سه ماهه که احتمالا افزایش هم پیدا خواهد کرد را اضافه کنیم. این پروژه بدلیل هزینه‌هایی که در سال گذشته وجود داشت تعادل درآمد و هزینه اش بهم خورده بود اما در این مقطع، الحاقیه سه ماهه تعادلی ایجاد خواهد کرد و ان شاءالله نتیجه خواهد داد.

آمادگی فن آوا برای همراهی دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دیجیتال2

نسبت به تغییرات دولت خوشبین هستیم

دکتر نائینی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به شرکت ارتباطات کوه نور  ضمن بیان چالش های موجود برای این شرکت در سال‌های گذشته گفت: به دنبال آن هستیم که در موضوع قراردادی که در این حوزه داریم بتوانیم به توافقات جدیدی برسیم که البته این موضوع چالش های خاص خود را دارد ولی در این زمینه نسبت به تغییراتی که در وزارتخانه اتفاق خواهد افتاد بسیار خوشبین هستیم.
البته ما در این موضوع منتظر نمانده‌ایم و در موضوع USO با توجه به تجاربی که داریم، توانستیم با شرکت همراه اول به توافقاتی مبنی بر راه اندازی ۱۰۰ سایت همراه اول در مناطق مورد نیاز برسیم که کارهای آن در دست اجراست.

وی با اشاره به سابقه درخشان شرکت کوه نور در پروژه USO در سال های گذشته به عنوان نخستین کنسرسیوم کشور در حوزه توسعه ارتباطات روستایی گفت: همانطور که روزهای اخیر شاهد بودیم، یکی از مباحث جدی در بررسی برنامه دکتر زارع‌پور به عنوان وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث شبکه ملی اطلاعات بود که این موضوع به عنوان بزرگترین پروژه ملی حوزه ICT ابعاد مختلفی را شامل می شود. لذا در بخش تامین زیرساخت های این شبکه، یکی از مسائل همین بحث اپراتور USO باید باشد که به شدت بر اهدافی که در حوزه دولت الکترونیک، دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال دنبال می شود می تواند تاثیر گذار باشد و باید به عنوان یک رکن زیرساختی مورد توجه قرار بگیرد.

کنسرسیوم فن‌آوا نخستین مجری پروژه USO کشور

پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (USO) که به منظور توسعه و ترویج ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور به خصوص تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فن‌آوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده و محروم، برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۹ مطرح شد.

در اجرای فاز اول این پروژه که با هدف تامین تلفن ثابت خانگی در ۵۵۰ روستای محروم بالای ۲۰ خانوار و از طریق مناقصه دو مرحله‌ای به بخش خصوصی واگذار شده بود؛ کنسرسیوم فن‌آوا به عنوان نخستین مجری در سطح کشور انتخاب شد.

مدت زمان اجرای پروژه درفاز اول هشت ماه و با دوره پشتیبانی و استمرار سرویس‌دهی ۱۰ سال بوده و بنا بر اعلام با اجرای پروژه‌، اشتغالزایی مستقیم در دوره اجرایی و دوره پشتیبانی و سرویس‌دهی پروژه‌ به میزان ۴۶۰،۰۰۰ نفر روز خواهد بود. (با توجه به اشتغال ۵۷ گروه پیمانکاری و نیروهای شاغل در بخش‌های نظارتی و ستادی و ۱۰ سال دوره پشتیبانی و نگهداری.)

 

منبع گروه فن آوا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.