مزيت هاي پرداخت با چهره و نحوه كاركرد آن 

فناوري پرداخت با چهره در اپليكيشن شاپ كه به عنوان يكي از اپليكيشن‌هاي پيشرو در حوزه پرداخت براي انجام تراكنش‌هاي پرداختي و خدماتي است، پياده‌سازي شده است و كاربران هنگام استفاده از آن تصویرشان شناسایی شده و در حافظه‌ی سیستم ذخیره می‌شود تا دفعات بعدی تنها با اسکن چهره، از کیف پول کاربر در اپلیکیشن شاپ برداشت کرده و پرداختی مطمئن را انجام دهد.

در ميان انواع روش‌هاي پرداخت، مانند پرداخت نقدي يا استفاده از كارت بانكي بدون نياز به پول نقد كاغذي يا پرداخت بصورت اينترنتي و وصل شدن به درگاه‌هاي بانك‌ها در فروشگاه‌هاي اينترنتي با يك كليك، شايد روش پرداخت با چهره كمتر به گوشتان خورده باشد. به طور كلي سال‌هاست كه محققان و دانشمندان بر روي فناوري تشخيص چهره كار ميكند و اين فناوري براي تشخيص، شناسايي و تاييد افراد، بسيار استفاده مي‌شود. مانند تلفن‌هاي همراهي كه قفل آن‌ها با شناسايي و تاييد چهره فرد دارنده آن باز مي‌شود. حتي اين تكنولوژي به نيروهاي پليس براي تشخيص چهره مجرمان نيز كمك كرده است. در طول تاريخ روش‌هاي مختلفي براي پرداخت وجود داشته‌اند و بدون شك با پيشرفت تكنولوژي شاهد روش‌هاي متنوع‌تر و ساده‌تر براي پرداخت هستيم و پرداخت با چهره با کمک اسکن تمامی اجزای صورت مانند چشم‌ها، فرم صورت، بینی و لب و …، يكي از همين روش‌ها است كه در بسياري از وبسايت‌ها، فروشگاه‌هاي اينترنتي و حتي برخي بانك‌ها و مراكز خريد حضوري در سراسر دنيا استفاده مي‌شود. به عنوان مثال در كشور چين يا ايالات متحده تعداد محدودي از دستگاه‌هاي خودپرداز با استفاده از فناوري تشخيص چهره كار مي‌كنند. و ديگر نيازي به همراه داشتن كارت بانكي نيست و تنها با وارد كردن شماره تلفن و شماره شناسايي پس از اسكن چهره مي‌توان پول برداشت كرد.

مزاياي فناوري پرداخت با چهره 

يكي از اولين و مهم‌ترين مزيت‌هاي اين سيستم كه توسط بسياري از افراد كه با آن كار كرده‌اند گزارش شده است، سريع بودن، آسان بودن و ايمن بودن آن است. با توجه به گفته كاربراني كه از فناوري پرداخت با چهره استفاده كرده‌اند، حدود ٥ الي ١٠ ثانيه زمان مي‌برد. به علاوه زماني كه با اين فناوري پرداخت را انجام مي‌دهيد ديگر نيازي به دانستن اطلاعات كارت بانکی شما نبوده و تنها با اسكن چهره و بعضا وارد كردن شماره شناسايي در كمترين زمان جابجايي پول را انجام داده يا پول برداشت كنيد. نكته‌ي ديگر اينكه كارت‌هاي بانكي نيز ممكن است به اندازه‌ي پول‌های کاغذی نقد آلوده باشند در نتيجه زماني كه با كمترين تماس پرداخت را انجام مي‌دهيد، امكان آلوده شدن و انتقال ميكروب و عوامل بيماري زا نيز كاهش پيدا مي‌كند. همچنين در اين روزها كه تقريبا همه مردم دنيا با بيماري كرونا دست و پنجه نرم مي‌كنند و استفاده از ماسك امري ضروري است، برخي از شركت‌ها در ايالات محتده در تلاش هستند تا بتوانند اين فناوري را انقدر ارتقا دهند تا از روي ماسك نيز چهره ها قابل شناسايي باشند.

آینده بسیار روشنی برای این فناوری پیش‌بینی می‌شود و ممکن است در سال‌های نه چندان دور در بیشتر نقاط دنیا و در بسیاری از وسایل الکترونیکی که انسان‌ها روزانه با آن‌ها سروکار دارند، استفاده شود. حتی کشورهای دیگری مانند دانمارک نیز سعی در پیشروی در این فناوری دارند.

برخي از نگراني‌ها درباره فناوري پرداخت با چهره

البته همانند تمامي پيشرفت‌ها در تكنولوژي به ويژه امكاناتي كه با اطلاعات شخصي افراد سروكاردارند، نگراني از سوء استفاده از اطلاعات هميشه وجود داشته است. درباره‌ي فناوري پرداخت با چهره نيز نگراني بزرگ سوء استفاده از چهره افراد بوده و حتي نگراني از اين مسئله كه ممكن است برخي افراد با ويديوهاي جعلي سعي در سوء استفاده يا دزدي را داشته باشند. اما حتي با اين وجود طرفداران و سازندگان اين فناوري بر اين باورند كه امنيت آن بسيار بالا بوده و خطر كلاهبرداري را كاهش مي‌دهد. همچنين با پيشرفت هر چه بيشتر اين فناوري امكان خطا آن نيز روز به روز كمتر خواهد شد. به علاوه فناوري تشخيص چهره اكنون هم در تلفن‌هاي همراه يا زندگي بسياري از مردم وجود دارد و ثابت كرده است كه نسبت به سیستم‌هایی که نیاز به ورود رمز یا بعضا انگشت‌نگاری دارند، از امنيت كافي برخوردار است.

پرداخت با چهره در اپلیکیشن شاپ

فناوري پرداخت با چهره در اپليكيشن شاپ نيز كه به عنوان يكي از اپليكيشن‌هاي پيشرو در حوزه پرداخت براي انجام تراكنش‌هاي پرداختي و خدماتي است، پياده‌سازي شده است و كاربران هنگام استفاده از آن تصویرشان شناسایی شده و در حافظه‌ی سیستم ذخیره می‌شود تا دفعات بعدی تنها با اسکن چهره، از کیف پول کاربر در اپلیکیشن شاپ برداشت کرده و پرداختی مطمئن را انجام دهد. کاربران مي‌توانند به راحتي با شارژ كردن كيف پول خود در اپليكيشن شاپ به اندازه‌ي مبلغ دلخواه و مورد نيازشان، حتي بدون نياز به اطلاعات كارت بانكيشان و ورود رمز دوم، تنها با اسكن چهره قبض موبایل خود را پرداخت کرده و شارژ اعتباری نیز خریداری کنند. در واقع تنها یک بار و هنگام شارژ کیف پول به اطلاعات کارت بانکیتان نیاز خواهید داشت و برای دفعات بعدی تنها با اسکن چهره پرداخت را انجام می‌دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.