غول پرداخت آنلاین چین دو تکه می شود

مقامات چینی قصد دارند برای مقابله با انحصارطلبی «علی پی» را دو تکه کنند. علی پی مالک محبوب ترین اپلیکیشن پرداخت آنلاین چین است.

علی پی در مالکیت انت گروپ است که به جک ما موسس علی بابا تعلق دارد.

قرار است این اپلیکیشن به دو بخش تقسیم شود و بخشی که برای اعطای وام های تجاری سودآور طراحی شده بود، به طور مستقل و از طریق یک برنامه دیگر در دسترس باشد.

بر اساس این طرح شرکت آنت داده های کاربران را که مربوط به تصمیم گیری برای وام دهی است در اختیار یک شرکت اعتباری جدید می گذارد که بخشی از سهام آن در مالکیت دولت است. این اولین بار است که مجموعه های دولتی در چین کنترل بخشی از سهام آنت را در اختیار می گیرند.

دولت چین در ماه های اخیر کنترل خود بر شرکت های فناوری را افزایش داده و تلاش می کند از انحصارطلبی و تسلط بیش از حد آنها بر حوزه های مختلف جلوگیری کند. انتظار می رود در نهایت یک شرکت جدید برای اعطای امتیازات اعتباری تاسیس شود که بخش اعظم سهام آن در کنترل شرکت های دولتی چین باشد.

در ماه آوریل گذشته، رگولاتوری چین از آنت خواسته بود تا در شیوه کسب و کار خود بازنگری کند و دو سرویس سودآور کوچک اعطای وام های خرد خود به نام های Jiebei و Huabeiرا به شرکت های مالی جدیدی برای مصرف کنندگان مبدل کند.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.