رونمایی از پروژه 5G پرداخت الکترونیک سداد

امروز در نشست خبری با حضور محسن علیپور، مدیرعامل جدید پرداخت الکترونیک سداد پروژه 5G شرکت معرفی شد.

محسن علیپور، مدیر عامل پرداخت الکترونیک سداد در ابتدای این نشست خبری گفت:« صنعت مخابرات در دنیا در انحصار کشورهای خاصی قرار داشته و دارد. ما در حوزه تکنولوژی‌های مربوط به اینترانت و مخابرات تیمی از جوانان نخبه که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند را شناسایی کردیم و توانستیم پلتفرمی را طراحی و خدمات 5G را در کشور بومی‌سازی کنیم. درحال حاضر ما فناوری و Core 4G را  خریداری کرده‌ایم، که هزینه زیادی را برای کشور در حوزه خروج ارز دارد و نکته مهم‌تر اینکه دانش آن را در اختیار نداشتیم. »

توانایی عرضه تکنولوژی 5G به سایر کشورها

مدیرعامل جدید پرداخت الکترونیک سداد در رابطه با جزئیات این پروژه گفت:« پلتفرم ما تماماً بر اساس استانداردهای ITU پیاده‌سازی شده است و قادر به سرویس‌دهی در تمام ظرفیت‌ به اپراتورها و عرضه‌کنندگان اینترنت داخلی خواهیم بود. همچنین در ادامه می‌توانیم Core 5G را در اختیار اپراتورهای خارجی هم قرار دهیم. زیرا ما صاحب دانش فنی هستیم و می‌توانیم عرضه کننده آن به سایر کشورها باشیم.»

 

سداد

شکستن انحصارها با وجود تحریم

علیپور خاطرنشان کرد:« همانطور که پیش‌تر ذکر شد این صنعت همیشه در انحصار کشورهای خاصی قرار داشته است و ما امروز توانسته­ایم این انحصار را شکسته و با وجود تحریم‌ها جز کشورهایی که قابلیت ارائه این خدمات را دارند، قرار بگیریم.

محدودیتی برای ورود به فناوری و کسب وکارهای نوین وجود ندارد

مدیر عامل پرداخت الکترونیک سداد در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اینکه چرا پرداخت الکترونیک سداد باید در حوزه 5G  فعالیت کند، گفت:« پلتفرم 5G باعث بالا رفتن سرعت اینترنت می‌شود و نسل پنجم و آپدیتی برای نسخه 4G است که ما به خاطر تحریم نمی‌توانستیم در اختیار داشته باشیم.

در مورد ورود شرکت پرداخت الکترونیک سداد به این حوزه باید گفت بسیاری از شرکت‌های پرداخت در حوزه‌های دیگر فناوری هم مشغول به فعالیت هستند و محدودیتی برای ورود به فناوری و کسب وکارهای نوین وجود ندارد. شرکت پرداخت الکترونیک سداد به عنوان بازوی فناوری بانک ملی ایران شناخته می‌شود و از مباحث حوزه فناوری و روز استقبال و از مجموعه های دانش بنیان و جوانان حمایت می‌کند تا بتواند با شکستن انحصارها به دانش بومی دست پیدا کند.

در بانک ملی حدود 15 هزار نقطه اتصال به اینترنت و شبکه داریم که هزینه زیادی را به مجموعه بانک ملی تحمیل می‌کند و با این تکنولوژی می‌توان بخشی از هزینه‌ها را جبران کرد.  همچنین در حال حاضر بحث تحول دیجیتال مورد تاکید مجموعه‌های مختلف است، به همین دلیل در این حوزه گام برداشته‌ایم.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.