اتصال به شبكه فروش آنلاين با شاپ بيز 

با توجه به تحولات به وجود آمده در خريد و فروش كالا در طول تاريخ، بدون شك يكي از بزرگترين تغييرات و تحولات ايجاد شده در زمينه‌ي كسب و كار، اينترنت بوده است.

پس از آن كه اينترنت در سراسر دنيا به صورت همگاني و بعضا رايگان در اختيار مردم دنيا قرار گرفت و به يك رسانه‌ي جمعي تبديل شد، كم كم زمينه‌ي ورود كسب و كارها به اين فضا نيز بازتر شد و بسياري از شركت‌ها و بيزينس‌ها، سعي داشتند با استفاده از اينترنت ايجاد فروشگاه‌هاي تحت وب به خريد و فروش كالاي خود بپردازند و يكي از مزاياي بزرگ اين نوع از خريد و فروش، امكان ارسال به تمام نقاط دنيا بود و مردم در سراسر دنيا مي‌توانند كالاي مورد نظر خود را از طريق وبسايت يا اپليكيشن شركت مورد نظرشان سفارش داده و در عرض چند ساعت الي چند روز به دستشان برسد و اين امر باعث شد تا كسب و كارهاي بسيار زيادي بتوانند خود را گسترش داده و حتي از مرزها عبور كنند. در واقع اينترنت بستري را فراهم كرد تا بيزينس‌هاي مختلف بتوانند بازاري گسترده و جهاني براي تجارت خود ايجاد كنند. به علاوه براي مشتريان نيز اين امكان را به وجود آورده است تا به راحتي در هر جا كه هستند فقط با اتصال به اينترنت بتوانند به مقايسه و خريد كالاها پرداخته و بدون محدوديت جغرافيايي كالاي مورد نظر خود را تهيه كنند. اين مسئله به نوبه‌ي خود در حوزه‌ي كسب و كار و خريد و فروش كالا پيشرفتي چشمگير به حساب مي‌آيد.

نحوه كاركرد خريد و فروش آنلاين

همانطور كه اشاره شد وبسايت‌ها و اپليكيشن‌هاي فروشگاه‌هاي اينترنتي يا آنلاين، اين امكان را فراهم كرده‌اند تا توليدكنندگان و فروشندگان بتوانند كالاهاي خود و خدمات خود را در شبكه‌اي جهاني به نام اينترنت، عرضه كرده و براي فروش در اختيار كاربران و خريداران قرار دهند. خريداران نيز مي‌توانند با اتصال به دامنه فروشگاه و مشاهده اطلاعات مربوط به خدمات و كالاهاي ارائه شده توسط فروشندگان، براي خريد آن‌ها اقدام كنند. خريداران كالاها و خدمات در واقع يك سبد خريد مجازي در اختيار دارند و پس از مقايسه محصولات، كليك بر روي محصول مورد نظر و مشاهده اطلاعات آن، مي‌توانند آن را به سبد خريد خود اضافه كنند. پس از تكميل خريد مي‌توانند ليست كالاهاي انتخاب شده و اطلاعات مربوط به نحوه‌ي ارسال و هزينه‌ي آن‌ها را مشاهده كرده و وارد درگاهي براي پرداخت شوند. به علاوه هنگام خريد اينترنتي، موجودي كالاها، ثبت و تاييد سفارش، تاييد دريافت نهايي كالاها و بعضا تعيين نحوه دريافت كالا نيز قابل مشاهده است. به عبارت ديگر فروشگاه‌هاي اينترنتي كه به صورت وبسايت يا اپليكيشن هستند، به عنوان واسطه بين فروشندگان و خريداران عمل كرده و همچنين يك واسط كاربري با فروشندگان برقرار مي‌كنند.

در ميان پلتفرم‌هاي مختلفي كه براي فروشندگان وجود دارد كه كالاها و خدمات خود را براي فروش بگذارند، شاپ بيز به عنوان يك صندوق فروشگاهي هوشمند، مي‌تواند گزينه‌ي بسيار مناسبي با توجه به كاربري آسان و سيستم هوشمند براي فروشندگان و كسب و كارهاي آن‌ها باشد تا كالاها و خدمات خود را از اين طريق به خريداران معرفي كرده و به فروش بگذارند و به توسعه‌ي كسب و كار خود در محيطي ايمن كمك كنند.

اتصال به شبكه فروش آنلاين با شاپ بیز

شاپ بيز به عنوان يك راهكار فروشگاهي علاوه بر صندوق فروشگاهي از نرم افزار فروشگاهي نيز برخوردار است. اين نرم‌افزار با قابليت اتصال به cloud اين امكان را فراهم مي‌كند تا تمامي اطلاعات بر روي cloud يا فضاي ابري ذخيره شده و ديگري نيازي به سرور نباشد. به علاوه در شاپ بيز اين امكان براي كاربران فراهم شده تا با استفاده از تكنولوژي Nearby براي اولين بار در ايران امكان برقراري ارتباط ميان مشترياني كه در فضاي اينترنت وجود دارند و كسب و كارها يا فروشندگان، علاوه بر خريد و فروش آنلاين به سمتي فراتر حركت كند. به علاوه در اين صورت اين امكان براي كسب و كارها فراهم مي‌شود تا بدون نياز به زير ساخت به خصوصي كالاها و خدمات خود را با كاربران يا افرادي كه در نزديكي آن‌ها حضور دارند، به اشتراك گذاشته و به آن‌ها معرفي كنند. به طور كلي استفاده از تكنولوژي Nearby در شاپ بيز و شاپ ماركت باعث به وجود آمدن ارتباطي پايدار بين صاحبان كسب و كارها و فروشگاه‌ها و همچنين رستوران‌ها، کافه‌ها و سوپرماركت‌ها شده است و از اين طريق راه ارائه خدمات توسط فروشندگان و جذب شدن مشتري و ارائه پيشنهادات ويژه، هموارتر از راه‌هاي سنتي خواهد بود.  به علاوه ثبت و چاپ فاكتور فروش، مديريت مشتريان، گزارش تراكنش‌هاي فروش كالاها، از دیگر امکانات شاپ بیز هستند.

اتصال شاپ بيز به شاپ ماركت

از مزاياي مهم شاپ بيز اين است كه فروشندگان مي‌توانند محصولات يا خدمات خود را به صورت آنلاين بر روي پلتفرم شاپ ماركت تعريف كرده و به اشتراك و فروش بگذارند. به عبارت ديگر با تجهيز فروشگاه خود به راهكار شاپ بيز، محصولاتشان را به سهولت در شاپ ماركت عرضه كنند. شاپ ماركت پلتفرمي مناسب براي رستوران‌ها، كافه‌ها و سوپر ماركت‌هاست تا بتوانند از اين طريق محصولات خود را با كاربران يا خريداراني كه در نزديكي محدوده‌ي آن‌ها هستند به اشتراك بگذارند و زماني كه مشتريان سفارش خود را در شاپ ماركت از رستوران‌ها، كافه‌ها يا سوپرماركت‌هاي موجود در شاپ ماركت، ثبت كردند در سريع‌ترين زمان به دست آن‌ها برسانند. البته این امکان در حال حاضر صرفا برای کاربرانی که در تهران هستند وجود دارد. به علاوه در شاپ ماركت مي‌توان اين امكان را براي مشتريان قرار داد تا با استفاده از كدهاي تخفيف كه بعضا رايگان در اختيارشان قرار مي‌گيرد و با اعمال كد تخفيف مورد نظر بر روي سبد خريد، خريد به صرفه‌تري داشته باشند. كدهاي تخفيفي كه در شاپ ماركت اعمال مي‌شوند شامل كد تخفيف براي اولين خريداران شاپ ماركت، کد تخفيف بدون محدوديت خريد اول شاپ ماركت كه بيشتر براي مشتريان ثابت و قديمي در نظر گرفته شده است و كد تخفيف ارسال رايگان شاپ ماركت كه بر روي هزينه‌ي ارسال محصولات خريداري شده اعمال مي‌شود، مي‌شوند. به علاوه حراج‌هاي روزانه يا مناسبتي نيز قابليت‌هاي ديگري هستند كه براي خريد در شاپ ماركت اعمال مي‌شوند.

1 نظر
  1. مشتری می گوید

    البته در حال حاضر فروشگاه آنلاین صرفا در تهران قابل ارائه می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.