تبدیل شدن BNPL به یک روند اساسی پرداخت در دنیا

رونق تجارت الکترونیک تأثیر زیادی بر صنعت پرداخت و انتظارات مصرف کنندگان داشته است. سهولت در نحوه خرید باعث شده است تا مشتریان به مدل‌های پرداخت جدید علاقه‌مند شوند که انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در یک گزارش چهار قسمتی از emerchantpay مشخص شده که مدل‌های “اکنون بخر بعداً پرداخت کن (BNPL)” به شتاب خود ادامه خواهند داد، زیرا در سال 2021، 38٪ از مصرف‌کنندگان گفتند که روش “اکنون بخر و  بعداً پرداخت کن” شانس خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

تبدیل شدن BNPL به یک روند اساسی پرداخت در دنیا

پس جای تعجب نیست که انتظار می‌رود به زودی BNPL به یک روش اصلی پرداخت پس از همه گیری کرونا تبدیل شود. این رشد به این دلیل است که بسیاری از خرده فروشان از آن به عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند تا تعداد فزاینده خریداران آنلاین را جذب کنند. علاوه بر این، تجارت الکترونیک قرار نیست پس از همه‌گیری کاهش یابد، به طوری که گزارش شده است که از هر پنج خریدار، یک نفر در مقایسه با زمان قبل از همه‌گیری، تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارد.

همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به خرید آنلاین روی می‌آورند، به دنبال سایت‌های تجارت الکترونیکی می‌گردند که تراکنش آسان و گزینه‌های پرداخت انعطاف پذیر را ارائه می‌دهند. BNPL دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. Affirm و Klarna گزارش کرده‌اند که ارائه راه‌حل‌های BNPL آنلاین باعث افزایش 85 درصدی در میانگین ارزش سفارش، 20 درصد نرخ تکرار خرید و همچنین افزایش مشتری شده است.

از زمانی که فضای BNPL بریتانیا در سال 2014 شکل گرفت، حالا از هر سه مصرف‌کننده بریتانیایی یک نفر می‌گوید که در اوایل سال 2020 بیشتر از قبل از خدمات اقساطی استفاده ‌کرده است. رشد مداوم در تجارت الکترونیک نشان می‌دهد که اکنون فرصت عالی برای پذیرندگان برای پذیرش BNPL است.

رشد مداوم «اکنون بخر، بعداً بپرداز»

اثرات اقتصادی همه گیری کرونا ویرانگر بوده و باعث افزایش شدید نوسانات اقتصادی شده است. برای بسیاری، BNPL شکلی از خدمات مالی است که به مصرف کنندگان راهی برای پرداخت‌های خود از طریق اقساط قابل مدیریت و اغلب بدون بهره را می‌دهد. به عبارت دیگر، BNPL به مردم این فرصت را می‌دهد که جریان نقدی خود را در زمان عدم اطمینان مالی مدیریت کنند. این روشی انعطاف‌پذیر برای توزیع پرداخت‌ها است که به مشتریان امکان خرید کالاهایی را می‌دهد که در صورت نیاز به پرداخت کامل در هنگام پرداخت، ممکن است بهای آن را نداشته باشند.

به عنوان مثال، کلارنا به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که در چهار اقساط بدون بهره یا 30 روزه پرداخت کنند. هر دوی این گزینه‌ها فقط به یک «بررسی اعتبار ساده» نیاز دارند که بر امتیاز اعتباری مصرف‌کننده تأثیری نمی‌گذارد و مشتریان را قادر می سازد تا فوراً با BNPL پرداخت کنند.

سهولت BNPL با رشد 39 درصدی خدمات آن در سال، خود را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تا سال 2023، 3 درصد از درآمد تجارت الکترونیک جهانی از BNPL حاصل خواهد شد. این داده‌ها ثابت می‌کند که خدمات BNPL برای مصرف کنندگان جذاب است، اما ارزش افزوده آن برای پذیرندگان چیست؟

تبدیل شدن BNPL به یک روند اساسی پرداخت در دنیا

افزایش نرخ تسعیر آنلاین

پذیرندگانی که خدمات BNPL را اتخاذ می‌کنند، شاهد افزایش نرخ تسعیر آنلاین خواهند بود، زیرا به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا به طور مؤثر جریان نقدی خود را مدیریت کنند. مطالعه دیگری توسط Klarna نشان داد که افزودن «پرداخت دیرتر» به فرآیند پرداخت، در مقایسه با تراکنش‌های کارت سنتی، 7 درصد نرخ تسعیر بالاتری را به همراه دارد.

علاوه بر این، در حالی که مصرف کنندگان تمایل دارند بسیار دیرتر از تاریخ خرید خود پرداخت کنند، پذیرندگانی که این سرویس را ارائه می‌دهند، تنها چند روز پس از ارسال محصول (بسته به شرایط ارائه دهنده BNPL) پول دریافت می‌کنند. برای بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط، این توانایی، جریان نقدی قابل‌ توجهی را ارائه می‌کند، زیرا آن‌ها بدون توجه به پرداخت مصرف‌کننده، مبلغ را به طور کامل دریافت می‌کنند. البته، بازه‌های زمانی دقیق به شرایط توافق آنها با ارائه‌دهنده BNPL بستگی دارد.

تشویق  به فروش اقلام بزرگ

BNPL همچنین به طور فزاینده ای محبوب‌تر خواهد شد، زیرا به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا اقلام بزرگ مانند لوازم خانگی، تلویزیون و موارد دیگر را خریداری کنند. این به نوبه خود، هم باعث افزایش فروش و هم افزایش درآمد فروشگاه می‌شود. انعطاف پذیری BNPL به یک معیار مهم خرید تبدیل شده است. در واقع، با توجه به سایت مقایسه معاملات آنلاین Finder.com، ده میلیون بریتانیایی گزارش داده‌اند که از خرید توسط فروشگاهایی که این خدمات را در حین تسویه حساب ارائه نمی دهند، اجتناب می‌کنند.

دادن این گزینه به مشتریان برای مدیریت جریان نقدی خود در طول زمان بر رشد ارگانیک در اندازه فروش تأثیر می‌گذارد زیرا دسترسی را ارتقا می‌دهد. به این ترتیب، پذیرندگان همچنین می‌توانند از اتکای بیش از حد به روش‌هایی مانند تخفیف‌ها و تبلیغات اجتناب کنند. این به نوبه خود با موضوع فروش با قیمت پایین تر مبارزه می‌کند.

وفاداری مشتری

پذیرندگانی که این روش پرداخت را ارائه می‌دهند، دسترسی بیشتری به مشتریانی خواهند داشت که معمولاً خریدی انجام نمی‌دادند. توضیح پشت این اتفاق ساده است، انعطاف پذیری؛ با دادن آزادی به مصرف‌کنندگان، یک تجربه خرید مطمئن و یکپارچه  و منعطف ایجاد می‌شود.

یک تجربه یکپارچه همچنین در افزایش فروش از طریق رفتار مشتری و وفاداری مفید است. در واقع، BNPL fintech Affirm دریافته است که ارائه پرداخت‌های انعطاف‌پذیر این پتانسیل را دارد که خریدهای تکراری را تا 20 درصد افزایش دهد و باعث افزایش مشتری آنلاین یک تجارت شود. اطمینان از اینکه پیشنهادات پرداخت شما با آنچه مشتریان شما می‌خواهند مطابقت دارد، برای حفظ مشتری ضروری است. بنابراین، ایجاد یک تجربه بهینه، نه تنها مشتریان شما را در زمان فروش راضی می‌کند، بلکه آنها را به خرید در آینده ترغیب می‌کند.

همه‌گیری کرونا نشان داده است که انعطاف‌پذیری مالی چقدر مهم است و با ادامه رشد تجارت الکترونیک، صنعت BNPL از آن پیروی خواهد کرد. مزایای آن را نمی‌توان دست کم گرفت. اعتبار فوری، پرداخت با تاخیر و هزینه اعتبار کم، بسته ای بسیار جذاب برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

 

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.