کارت اعتباری در مقابل کیف پول دیجیتال: کدام یک برنده است؟

کیف پول‌های دیجیتال در حال گسترش هستند و کارت‌های اعتباری برای رقابت با این کیف پول‌ها باید تکامل پیدا کنند.

 به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ با افزایش سرعت دیجیتالی‌سازی، دستگاه‌های تلفن همراه به کیف پول دیجیتالی تبدیل شده‌اند که مستقیماً به حساب‌های بانکی متصل هستند و به‌عنوان روش محبوب پرداخت در جهان شناخته می‌شوند.

کارت اعتباری در مقابل کیف پول دیجیتال

طبق گزارش  WorldPay، کیف پول‌های دیجیتال و پرداخت‌های حساب به حساب، راه حل‌هایی هستند که می‌توانند به طور کامل کارت‌های بانکی را پشت سر بگذراند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود کیف پول‌های دیجیتالی تا سال 2026 حدود 48٪ از کل تراکنش‌های الکترونیکی را تشکیل دهند.

علاوه بر این، با کاهش رشد استفاده از کارت اعتباری، فایننشال تایمز گزارش می‌دهد که سودآوری کارت‌های اعتباری تنها در سال گذشته بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته است و بانک‌ها مجبورند برای تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کارت اعتباری، روی مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

با این حال، همه این موارد برای ارائه دهندگان کارت خبر بدی نیست. تحقیقات PCM پیش‌بینی می‌کند که کارت‌ها  به دو شکل فیزیکی و مجازی  همچنان بر پرداخت‌ها در پنج سال آینده تسلط خواهند داشت، به طوری که بیش از نیمی از تراکنش‌های غیرنقدی از طریق کارت‌ها تا سال 2026 انجام خواهند شد.

در عین حال، رشد حجم و ارزش تراکنش‌های کارت ادامه خواهد یافت، زیرا مردم در سراسر جهان از پول نقد به پرداخت الکترونیکی روی می‌آورند، در حالی که تحقیقات ما در بریتانیا و کشورهای شمال اروپا نشان می‌دهد که در حال حاضر، مشتریان ترجیح می‌دهند با کارت پرداخت کنند تا کیف پول‌های دیجیتال؛ با وجود این نشانه‌های مثبت، اکنون زمان آن فرا رسیده است که صادرکنندگان کارت اعتباری، فکری به حال کارت‌های خود در رقابت با کیف پول‌های دیجیتال کنند. زیرا ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال از این مزیت برخوردارند که می‌توانند فوراً از طریق به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن، عملکردهای جدیدی را به محصول خود اضافه کنند.

علاوه بر این، کیف‌پول‌های دیجیتال معمولاً گزینه‌های کاربرپسندی دارند که از طریق اپلیکیشن‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

در «بازطراحی کارت‌های اعتباری برای اقتصاد دیجیتال»، صادرکنندگان کارت نیاز فوری به مدرن‌سازی پیشنهادات خود دارند، از جمله طراحی محصول انعطاف‌پذیرتر و راه‌حل‌های مدیریت کارت توانمندتر برای پاسخ به تهدید ناشی از کیف پول‌های دیجیتال.

به عنوان مثال ارائه دهندگان کارت می‌توانند حساب‌هایی با گزینه Buy-Now-Pay-Later (BNPL)  در کنار کارت اعتباری یا یک محصول پس انداز در کنار سایر گزینه‌های بیمه و وام ارائه دهند.

کارت اعتباری در مقابل کیف پول دیجیتال1

مدیریت کارت: چالش اصلی

اگر کارکردهای بیشتر و رابط های مشتری بهتر راه حل باشد، سیستم‌های مدیریت کارت امروزی، و به طور خاص موتورهای اعتباری و وام دهی آنها، بخشی از مشکل هستند.

سیستم‌های مدیریت کارت فعلی ممکن است گران باشند، و نیازمند ارتقاء، توسعه داخلی گسترده و مدیریت مداوم برای حفظ انطباق با استانداردهای تعیین شده توسط شبکه های کارت و سایر سیستم ها؛در حالی که ساختن یک سیستم دفتر کل اعتباری جدید داخلی امکان پذیر است، ولی این امر می تواند زمان بر و پرهزینه باشد، و نیازمند استخدام متخصصان در ساخت راه حل‌های مقیاس پذیر و انعطاف پذیر که سفر و تجربه مشتری را در مرکز طراحی آنها قرار می دهد.

در اغلب موارد، سیستم‌های داخلی نیز با توجه به کمبود رابط‌های API باز، با تجربه ضعیف مشتری در ارتباط با سیستم‌های خارجی مشکل دارند.

مشتریان اکنون انتظار دارند که ظرفیت محدودیت‌های اعتباری، دسترسی به گزارشات و تغییر خدمات بلافاصله از طریق پورتال‌های خدمات آنلاین از طریق یک اپلیکیشن ارائه شود. برای برآورده کردن این انتظار، صادرکنندگان کارت باید سیستم‌های مدیریت کارت خود را ارتقا دهند و سیستم‌های منعطف و مقاوم در آینده را ارائه دهند تا با تغییرات سریع در طراحی و مدیریت محصول رقبا در دنیای فیزیکی و چه آنلاین مقابله کنند.

موج جدیدی از دفترهای اعتباری مبتنی بر نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) در حال ظهور است. این سیستم‌ها بانک‌ها را قادر می‌سازند تا پیشنهادات اعتباری جذاب، شخصی و انعطاف پذیر را ارائه دهند. بر اساس ساختار   API که به بانک‌ها اجازه می‌دهد محصولات کارت‌ها و اطلاعات حساب را مشاهده و ویرایش کنند، این دفاتر را می‌توان فوراً به‌روزرسانی کرد، ضمن اینکه به پردازش دسته‌ای نیز نیازی نیست.

این بدان معناست که مشتریان می‌توانند فوراً تغییرات را ببینند و از ویژگی‌های محصول جدید بلافاصله بدون انتظار برای به‌روزرسانی یا صدور کارت‌های جدید استفاده کنند. از دیدگاه بانک نیز شرایط و تاریخ بازپرداخت، کارمزدها، حداقل پرداخت‌ها و سایر پارامترها را می‌توان در لحظه ویرایش کرد.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.