نجات بانک های سنتی از طریق سوپراپلیکیشن و پلتفرم‌ دیجیتالی

با توجه به ظهور بانک‌های دیجیتالی که بر بستر بانکداری موبایلی و اینترنتی ساخته شده‌اند، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2030 ممکن است یک سوم بانک‌های سنتی امروزی ادغام شوند.

در این مقاله، گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، تأثیرات دگرگون‌کننده‌ای که فناوری‌های موبایلی بر بانکداری داشته‌اند را بررسی می‌کند.

تعداد شعب بانک‌ها در اروپا در ده سال گذشته به نصف کاهش یافته است و هر سال حدود ده هزار شعبه کاهش می‌یابد.

هنوز زمان زیادی وجود دارد تا بانک‌های سنتی بزرگ خدمات بانکداری موبایلی و اینترنتی مؤثری نسبت به رقبای پیشروی دیجیتالی خود ارائه دهند که بر روابط قوی با مشتری و درجه بالایی از اعتمادی مشتریان استوار باشد.

روش های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد

بانک‌های سنتی با شبکه‌های درهم‌تنیده، از پلتفرم‌های قدیمی متمرکز بر سیستم‌های تجارت الکترونیکی کارت‌محور گرفته تا سیستم‌های بانکداری اینترنتی که هم سن گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها هستند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوپراپلیکیشن و پلتفرم‌ دیجیتالی می‌ تواند بانک سنتی را نجات دهد

بانک‌ها توجیه هزینه‌های تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی‌ها، و همچنین انبار داده‌ای از هم گسیخته را که نمی‌توانند تصویر کاملی از رفتار مشتری ارائه دهند، دشوارتر می‌یابند.

بسیاری از بانک‌های سنتی در آخرین تلاش برای ادامه دادن، آزمایشگاه‌های نوآوری فناوری راه‌اندازی کرده‌اند.

اگرچه این راهکار ممکن است هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما چنین آزمایشگاه‌های نوآوری اغلب نمی‌توانند فناوری اطلاعات بانکی را در سطح سیستمی در نظر بگیرند، زیرا خدمات جدید و سنتی در کنار هم قرار می‌گیرند که منجر به انبوهی از خدمات از هم گسیخته و پیشنهادات حاشیه‌ای می‌شود.

بانک‌هایی که هم صادرکننده و هم پذیرنده هستند، با مشکلات بزرگ‌تری مواجه هستند، زیرا مشتریان ترجیح می‌دهند با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه با اصطکاک کم،  پرداخت کنند.

مشتریان درکی از روش‌هایی که بانک‌ها کسب‌وکارشان را تقسیم می‌کنند ندارند، و اگر بانک‌ها تصمیم بگیرند عناصر روبه‌روی مشتریان کسب‌وکارهای صادرکننده و پذیرنده خود را از هم جدا کنند، با اپلیکیشن‌های بسیار متفاوت و تجربه بد روبرو می‌شوند.

راه پیش روی بانک‌های سنتی این است که خدمات خود را از طریق یک پلت‌فرم دیجیتال قوی و یک سوپر اپلیکیشن واحد ارائه دهند، شبیه به AliPay و WeChat که موفقیت‌های بزرگی را در آسیا و جاهای دیگر دنیا تجربه کردند.

انجام این کار بانک‌های سنتی را قادر می‌سازد تا یک تجربه مشتری امنی چنل ایجاد کنند و در عین حال یک نمای واحد از عملیات و داده‌های مشتریان خود را در اختیار بانک قرار دهند.

برای بانکهایی که هم خدمات صدور و هم پذیرندگی را ارائه می‌کنند، یک سوپر اپلیکیشن با یک پلتفرم دیجیتالی عالی این فرصت را فراهم می‌کند که در قلب اکوسیستم پرداخت قرار بگیرند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.