مدیریت چک‌های صیادی از طریق اینترنت بانک ملت

آیا با نحوه مدیریت چک‌های صیادی از طریق اینترنت بانک ملت آشنا هستید؟

براساس قانون جدید چک، صادرکننده و دریافت‌کننده چک بایست صدور و دریافت چک‌های صیادی جدید را در سامانه صیاد  بانک مرکزی ثبت کنند و در زمان انتقال هم این کار در سامانه انجام شود. خدمات جدید چک‌های صیادی از طریق درگاه‌های غیرحضوری بانکی مثل موبایل بانک و اینترنت بانک ملت هم ارائه می‌شود. در ویدئوی زیر نحوه ثبت، تایید و انتقال چک‌های صیادی طرح جدید در سامانه صیاد از طریق اینترنت بانک ملت توضیح داده می‌شود.

 

مدیریت چک‌های صیادی از طریق اینترنت بانک ملت

مشتریان بانک ملت برای مدیریت چک‌های صیادی باید بعد از نوشتن برگه چک وارد سامانه بانک‌داری اینترنتی بانک ملت بشوند و با انتخاب گزینه چک به قسمت خدمات و سپس به قسمت ثبت صدور چک در سامانه صیاد بروند.  همچنین به‌عنوان صادرکننده چک بعد از این‌که اطلاعات چک را در سامانه صیاد ثبت کردند می‌توانند آن را به ذی‌نفع چک تحویل دهند .

در صورتی‌ که ذینفع بخواهد از طریق درگاه بانکی بانک‌داری اینترنتی دریافت چک را تایید کند، می‌تواند به‌راحتی با انتخاب گزینه چک، بخش خدمات، انتخاب گزینه تأیید دریافت چک در سامانه صیاد و وارد کردن اطلاعات لازم این فرایند را کامل کند.

از آنجایی‌که در خصوص چک‌های صیادی طرح جدید امکان انتقال مالکیت چک به واسطه پشت‌نویسی وجود ندارد، مشتری باید در این مورد هم به روشی مشابه روش ثبت صدور چک عمل کند. برای انتقال چک به ذینفع جدید در سامانه بانک‌داری اینترنتی بانک ملت، ابتدا گزینه چک و سپس بخش خدمات را انتخاب کنید و وارد بخش ثبت انتقال چک در سامانه صیاد شوید. اطلاعات دقیق برگ چک و ذی‌نفع جدید را وارد کنید، حالا ذینفع جدید هم باید دریافت چک را با وارد کردن اطلاعات در یکی از سامانه‌های بانکی که به آن دسترسی دارد تأیید کند تا فرایند انتقال تکمیل شود. فراموش نکنید تمامی این خدمات به گونه‌ای طراحی‌شده که شما بتوانید از طریق درگاه‌های غیرحضوری و اپلیکیشن‌های موبایلی امور بانکی مورد نظرتان را به‌آسانی از منزل یا محل کار انجام دهید.

 

2 نظرات
  1. کرامت اله برزگر می گوید

    راه اندازی اینترنت بانگ مسکن

  2. کرامت اله برزگر می گوید

    برای انجام امور بانکی غیرحضوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.