هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی است

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد را زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی اعلام کرد.

علیرضا بلگوری به‌عنوان نخستین سخنران پانل «روش‌های تامین مالی مگاپروژه‌ها و طرح‌های بزرگ صنعتی کشور با تمرکز بر صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی، راهکارها و چالش‌ها» با اشاره به سیاست‌های محوری بانک اقتصادنوین به‌عنوان اولین بانک خصوصی در کشور، گفت: این بانک در دو سال گذشته بر اساس استراتژی مصوب در هیئت‌مدیره تمرکز اصلی خود را تامین مالی تولید در کشور قرار داده که در این بین صنعت پتروشیمی به‌صورت ویژه مورد توجه بوده است. تامین مالی صنعت پتروشیمی از این رو به یکی از سیاست‌های راهبردی این بانک تبدیل شد که توأمان چند ویژگی را داراست. این صنعت یکی از مزیت‌های رقابتی کشور است، از جمله صنایع پیشران در اقتصاد محسوب می‌شود و علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزآور است و در شرایط تحریم نقش بسیار مهمی در تامین ارز برای مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی ایفا می‌کند.

او یکی از مزیت‌های بانک اقتصادنوین در حمایت از تولید را شناخت مشتریان و زنجیره خلق ارزش در صنایع دانست و افزود: بانک اقتصادنوین با دارا بودن نیروی انسانی کارآمد و زبده با شناخت کامل مشتریان تلاش می‌کند با طراحی و به‌کارگیری ابزارهای متنوع و نوین تامین مالی به‌صورت ویژه‌ سازی شده خدمات مالی خود را به تولیدکنندگان ارائه دهد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین انتشار اوراق گام را، یکی از ابزارهای نوین تامین مالی در این بانک دانست و افزود: این اوراق ویژه تامین مالی پیمانکاران داخلی برای ساخت قطعات است که بر اساس صورت‌وضعیت‌های تایید شده آن‌ها منتشر شده و قابل تنزیل در بازار سرمایه است و یک روش تامین مالی غیر تورمی محسوب می‌شود.

بلگوری با اشاره به تورم مزمن موجود در کشور گفت: درصورتی‌که نقدینگی به‌درستی به سمت واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی هدایت و به‌صورت بهینه صرف تولید و خلق ارزش شود، این نقدینگی نه‌تنها تورم‌زا نیست بلکه باعث توسعه و شکوفایی اقتصادی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه 90 درصد اقتصاد کشور متکی به شبکه بانکی است، بیان داشت: در کنار بانک‌ها و بازار پول، بازار سرمایه نیز می‌تواند در تامین مالی پروژه‌ها نقش مهمی ایفا کند، منوط به اینکه ارتباط بازارهای پول و سرمایه تقویت و مقررات مورد نیاز برای هماهنگی بیشتر نیز در راستای حمایت از تولید تنظیم شود.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان و به‌ویژه صادرکنندگان را انتقال وجوه دانست و گفت: در سال‌های اخیر شبکه بانکی بار نقل‌وانتقال وجوه را به دوش کشیده و ریسک‌های زیادی را نیز به جان خریده است که این موضوع نشان از نقش بی‌بدیل بانک‌ها در سال‌های تحریم دارد. در این زمینه لازم است هم به لحاظ مقرراتی و هم به لحاظ قضایی موانع موجود برطرف شود.

گفتنی است، جعفر ربیعی، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و سعید محبی فرد، رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات و معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از دیگر اعضای این پانل بودند که سه‌شنبه، 9 آذرماه 1400 از ساعت 12 تا 14 در محل سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

منبع بانک اقتصاد نوین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.