شش شغل پردرآمد فین‌تکی در سال 2022

صنعت فین‌تک در دهه گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است و این رشد در سال 2022 نیز کاهش نخواهد یافت.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در حالی که سال‌های 2020 و 2021 تحت چالش‌های سازگاری با همه‌گیری کرونا گذشت، به نظر می‌رسد سال 2022 سال باثبات‌تری باشد که در آن شرکت‌ها به طور کامل تحول دیجیتال را در همه اشکال آن در آغوش خواهند گرفت.

در این مطلب برخی از روندهای اصلی فین‌تک و همچنین مشاغل پردرآمدی که در سال 2022 باید به آنها توجه کنیم، معرفی شده است.

Rebecca O’Keeffe، خالق Job bio می‌نویسد که این زمان از سال یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای استخدام شرکت‌ها است، بنابراین اگر به دنبال کار هستید، اکنون زمان آن است که اقدام کنید.

 

روند فین تک

خداحافظ شعب آجری!

تعطیلی شعب در چند سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است زیرا خدمات موجود در یک شعب حضوری آجری ناگهان غیرضروری شد. این حرکت بعد از کووید-19 تسریع شد، هرچند قبل از این نیز غیرحضوری شدن خدمات آغاز شده بود.

در واقع، بر اساس گزارش Global Market Insight در سال 2019، بانکداری دیجیتال حضور فیزیکی در شعب را تا 36 درصد کاهش داد. این رقم احتمالاً از آن زمان تا به امروز افزایش یافته است.

اکنون بخر بعداً پرداخت کن (BNPL)

امروزه خرید آنلاین به شدت افزایش یافته است. برای نسل‌های آینده، خرید اینترنتی به یک امر عادی  تبدیل خواهد شد، زیرا گزینه‌ها و فرصت‌های بیشتری را در اختیار خریداران (به ویژه کسانی که در مناطق دورافتاده هستند) قرار می‌دهد.

در نتیجه، پذیرش روش‌های پرداخت جدید سریعتر از همیشه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان مثال، راه‌حل‌ «اکنون بخر و بعداً پرداخت کن» مانند Klarna و Afterpay را در نظر بگیرید، جایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات را قبل از خرید «آزمایش» کنند.

گسترش هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در بخش بانکداری، از مشاوران خودکار گرفته تا الگوریتم‌های پیشرفته‌تر که می‌توانند اپلیکیشن‌ها را ارزیابی کرده و تخمین‌هایی را ایجاد کنند، گسترده شده است.

ظهور هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با مزایای زیادی مانند مدیریت ریسک بهتر، جمع آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل همراه است و در نهایت، این روند باید در درازمدت به تجربه بهتر مشتری منجر شود.

سبز شدن

بدون شک در سال 2022 تمرکز زیادی بر روی پایداری و مسائل زیست محیطی خواهد بود. مشتریان مالی خواستار محصولات سبزتر هستند و صنایع مالی باید به این خواسته‌ها توجه کنند.

بانک‌های سنتی و استارت‌آپ‌های نوآور مشتاق توسعه محصولات و خدمات نوین خود از جمله وام‌های سبز، وام‌های مسکن و حساب‌های جاری با ویژگی‌های ردیابی کربن هستند.

رونق بلاکچین

بلاکچین دنیای فین تک را متحول کرده است. بر اساس تحقیقات CB Insights، بیش از 48 درصد از مدیران بانکی اظهار داشتند که بلاک چین در سال 2022 با حداکثر شدت بر بخش بانکی تأثیر خواهد گذاشت.

از آنجایی که بلاکچین غیرمتمرکز است، می‌تواند باعث ایجاد وحشت در بین نهادهای نظارتی شود، اما امنیتی  که در  تراکنش به ارمغان می‌آورد به این معنی است که بلاکچین ماندگار است.

اینها روندهای اصلی هستند که انتظار داریم در سال 2022 شاهد آنها باشیم، اما مشاغل پردرآمد در این بخش کدامند؟ ما از ماشین حساب حقوق و دستمزد Indeed استفاده کردیم تا متوجه این موضوع شویم.

 

fintechjob-asbrenak

مدیر مالی- 122278 پوند

مدیران ارشد مالی یا مدیران مالی، مسئول نظارت جریان نقدی و برنامه ریزی مالی هستند. آنها همچنین نقاط قوت و ضعف مالی شرکت را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بتوانند برای آینده استراتژی داشته باشند.

تحلیلگر کمی- 78126 پوند

تحلیلگران کمی پشت مدل‌های پیچیده مالی هستند. همانطور که کلان داده همچنان در حال افزایش است، این تحلیلگران در فین‌تک اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند زیرا آنها مدل‌هایی را ابداع می‌کنند که می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را مرتب و آنها را خودکار کنند.

معمار نرم افزار- 72201 پوند

معمار نرم افزار یک متخصص توسعه نرم افزار است که  طراحی‌های سطح بالا را انجام می‌دهد و استانداردهای فنی از جمله استانداردهای کدگذاری نرم افزار، ابزارها و پلتفرم‌ها را دیکته می‌کند.

مدیر توسعه نرم افزار- 66955 پوند

یک مدیر توسعه نرم افزار تمام فعالیت‌های مربوط به نوشتن برنامه‌های نرم افزاری را برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگ می‌کند. آنها تیم توسعه دهنده را هدایت می‌کنند تا مطمئن شوند که پروژه‌ها تکمیل شده‌اند.

مهندس توسعه عملیات – 65692 پوند

مهندسان توسعه عملیات موظف به مطالعه و مشاهده سیستم های عملکردی و ثبت نتایج عملکرد هستند. آنها در کارهای روزمره خود اسکریپت‌ها و سیستم‌های اتوماسیون را تحلیل، طراحی و ارزیابی می‌کنند.

مشاور امنیت سایبری – 58029 پوند

از آنجایی که صنعت فین‌تک تماماً مرتبط به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه است، در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیرتر است. کارشناسان امنیت سایبری اساسا محافظان صنعت هستند. آنها از مهارت‌های خود برای بررسی حوادث گذشته و جلوگیری از هرگونه حمله در آینده استفاده می‌کنند.

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.