مسیر پیشرفت رایانمهر از یک شرکت تا یک هلدینگ

مدیرعامل رایانمهر درباره ماموریت‌های این هلدینگ، گفت: « رایانمهر یک هلدینگ IT بانکی نیست بلکه می‌تواند کسب و کار‌های مبتنی بر IT را مدیریت کند. هدف هلدینگ، کسب و کار و سودآوری است و در وهله اول یک بنگاه اقتصادی است.»

شرکت رایانمهر در سال 1378 ثبت شد و به صورت استارت‌آپی و در حوزه IT فعالیت خود را آغاز کرد. در آن سال‌ها که تازه فضای اینترنت و کسب و کارهای مبتنی بر IT در حال رشد بود، این شرکت توانست قراردادهایی در زمینه تراکنش ببندد و مسیر پیشرفت خود را هموار کند. همچنین شرکت رایانمهر به عنوان مبدع شارژ الکترونیکی شناخته می‌شود. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با  آخرین وضعیت رایانمهر و تبدیل شدن آن به یک هلدینگ بزرگ، با دکتر نیما امیرشکاری، مدیر عامل هلدینگ رایانمهر به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

مراحل رشد شرکت رایانمهر

نیما امیر شکاری درباره تاریخچه فعالیت‌های شرکت رایانمهر گفت:« شرکت رایانمهر در ابتدای فعالیت، مخازن پین شارژ را از اپراتور گرفته و به صورت B2CوB2B به بانک‌ها عرضه می‌کرد و به این نحو توانست رشد کند. پس از تحولات بازار، رایانمهر تصمیم به تغییر مدل کسب و کاری خود و اضافه کردن کسب و کار‌های جانبی گرفت و به یک هلدینگ تغییر پیدا کرد. در این مسیر مسئولیت فروش خدمات شارژ به شرکت “رایان ارتباط شباهنگ” واگذار شد. همچنین کسب و کار‌های دیگری چون “رایان‌پی” در حوزه پرداخت‌یاری به هلدینگ اضافه شدند.»

مسیر پیشرفت رایانمهر از یک شرکت تا یک هلدینگ

او افزود:« در هلدینگ رایانمهر، خدمات فروش اقساطی به افراد و سازمان‌ها و فروش مدت دار توسط شرکت “کالا رسان رایان” ارائه می‌شود و آماده همکاری با شرکت‌ها، بانک‌ها، صندوق‌های بازنشسنگی و … است. از دیگر شرکت‌ها می‌توان به شرکت نرم افزاری و سخت‌افزاری با نام “رایان فن‌آور” اشاره کرد که بازوی فناوری هلدینگ است و دیتاسنتر و زیرساخت‌ها را نگهداری می‌کند. در شرکت نیستان هم که در حوزه گیمینگ فعالیت می‌کند با ایرانسل در حال مذاکره هستیم. علاوه بر این، در کیش یک شرکت‌ ارائه خدمات ‌تاکسی اینترنتی با نام “های تاکسی” راه اندازی شده که فعالیت خود را آغاز کرده است.»

رایانمهر یک بنگاه اقتصادی است

امیرشکاری درباه ماموریت‌های رایانمهر، گفت: « رایانمهر یک هلدینگ IT بانکی نیست بلکه می‌تواند کسب و کار‌های مبتنی بر IT را مدیریت کند. هدف هلدینگ، کسب و کار و سودآوری است و در وهله اول یک بنگاه اقتصادی است.»

برنامه های آتی هلدینگ

مدیر عامل هلدینگ رایانمهر خاطر نشان کرد:« ما توسعه را متوقف نمی‌کنیم و تصمیم به توسعه شرکت‌هایی چون “های‌تاکسی” داریم. همچنین در حوزه IT گردشگری و هتلداری وارد می‌شویم. نقطه هدف ما شرکت کالارسان رایان است و در حال توسعه آن هستیم. همچنین در حوزه برندینگ هم برنامه‌هایی داریم.»

مسیر پیشرفت رایانمهر از یک شرکت تا یک هلدینگ

نیما امیر شکاری در پایان بزرگترین مزیت رقابتی شرکت را کادر بسیار جوان، با انگیزه و نخبه‌ دانست که توانسته‌اند جوابگو باشند و سرویس‌دهی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.