ورود چند میلیون دلاری رمزارزها به ورزش

پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال و شرکت‌ها به حوزه ورزش سرازیر شده‌اند و قراردادهای بزرگی را امضا کرده‌اند و پلتفرم محبوب معاملات ارزهای دیجیتال (Crypto.com) حق نام‌گذاری زمین خانگی تیم لس‌آنجلس لیکرز را به مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار در اختیار گرفته است.

لیگ ملی فوتبال زنان قراردادی چند ساله با پلتفرم رمزنگاری وویجر دیجیتال امضا کرده است تا آخرین لیگی باشد که وارد این فضا می‌شود. علاقه‌مندان به ورزش تقریبا ۲ برابر بیشتر از طرفداران غیر ورزشی اظهار می‌کنند که با ارزهای دیجیتال آشنا هستند.

شرکت‌های رمزارز مشتاق دستیابی به مخاطبان جدید و ورود بیشتر به جریان اصلی هستند و به سرعت به‌ بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان و حامیان مالی در ورزش تبدیل خواهند شد.

استیو ارلیش، مدیرعامل وویجر اظهار کرد: ما این روند را فرصتی برای تعامل واقعی با بازیکن، طرفداران و جامعه لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) می‌دانیم. بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، مردان ۲ برابر زنان روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

لیگ‌های ورزشی به سرعت از رمزنگاری استقبال کردند زیرا بسیاری به دنبال افزایش درآمد برای جلوگیری از ضررهای ناشی از بیماری همه‌گیر هستند و یک دسته حمایت مالی ایجاد کردند که کمتر از یک سال پیش به ندرت وجود داشت.

ارلیش گفت: «نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بین علاقه‌مندی به ارزهای دیجیتال و طرفداران ورزش تقابل زیادی وجود دارد. بر اساس نظرسنجی، علاقه‌مندان به ورزش تقریبا ۲ برابر بیشتر از طرفداران غیر ورزشی می‌گویند که با ارزهای رمزنگاری شده آشنا و ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان طرفدار ورزش دارای رمزنگاری هستند.»

باشگاه های بارسلونا و منچستر سیتی، ۲ تا از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان، پس از مطرح شدن سوالاتی در مورد اعتبار شرکت‌ها، مجبور به لغو قراردادهای حمایت مالی مرتبط با رمزارز شدند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.