بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۲ به کدام سمت خواهد رفت؟

با نزدیک شدن به پایان سال، تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها پیش‌بینی‌های خود برای سال ۲۰۲۲ را به اشتراک گذاشتند.

بازیگران اصلی صنعت کریپتو پیش‌بینی‌های خود در مورد ترندهای برتر اتریوم، دی‌فای، گیمینگ و تردیشنال فایننس  (TradFi) را برای سال ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشته‌اند که در ذیل به آن پرداختیم:

جایگاه اتریوم باید مستحکم شود

برخی نسبت به آینده شبکه اتریوم (ETH) خوش‌بین هستند، شبکه‌ای که امسال به دلیل کارمزدهای بسیار بالای تراکنش، انتقاداتی نیز دریافت کرده است.  ینون فنگ، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم معاملات مشتقات غیرمتمرکز قراردادهای دائمی گفت: ما معتقدیم هنگامی که اتریوم به اثبات سهام انتقال یابد، کاهش کارمزد تراکنش در لایه یک، موقعیت اتریوم را برای استفاده از برنامه‌های DeFi مستحکم می‌کند.

لایه یک به خود شبکه اتریوم اشاره دارد درحالی‌که لایه دو به هر زنجیره‌ای که در بالای زنجیره پایه ساخته شده و به‌طور کلی منظور سریع‌تر و ارزان‌تر کردن تراکنش‌هاست.

همچنین ویل هاربورن، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) معتقد است که جایگاه اتریوم به‌عنوان یک لایه پایه مستحکم خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که در آن زنجیره‌های لایه ۲ ساخته شده بر روی اتریوم به پذیرش جرم بحرانی خواهند رسید و اینکه آن‌ها از لایه پایه چه از نظر ارزش کل قفل شده چه از نظر حجم (TVL) پیشی خواهند گرفت.

گیم‌های رمزارزی رشد خواهند کرد

روندی که در سال جاری شروع شده است و چندین شرکت انتظار دارند در سال آینده نیز به رشد خود ادامه دهد، رونق بازی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال است. این بخش که گاهی GameFi نامیده می‌شود، بخشی از فضای رمزنگاری است که DeFi را با بازی و متاورس ترکیب می‌کند.

جوری آرمبراستر، مدیرعامل پلتفرم اتیک‌هاب گفت: «گیم‌فای یا بازی برای کسب درآمد، جایی است که من بیشترین پتانسیل رشد را در آنجا می‌بینم زیرا آسان‌ترین راه برای بیش از یک میلیون نفر در پیوستن به اکوسیستم طی یک تا ۲ سال است. کل صنعت بازی بر روی بلاک‌چین‌های عمومی ساخته می‌شود و میلیون‌ها کاربر را به این شبکه‌ها می‌آورد.»

به‌طور مشابه، جورج هاراپ، یکی از بنیان‌گذاران سولانا (SOL)  پروتکل استپ فایننس مبتنی دی‌فای، نیز نسبت به بخش بازی‌های رمزنگاری خوش‌بین است اما گفت: اینها نه به لایه یک اتریوم بلکه به راه‌حل‌های لایه دوم مختلف و بلاک‌چین‌های جایگزین مانند سولانا متکی هستند.

برای مثال Axie Infinity  (AXS) مجبور شد کل زنجیره جدید خود را بر روی زنجیره جانبی اتریوم (Ronin) بسازد زیرا اتریوم کند و گران بود.

هاراپ گفت: شما نمی‌توانید یک پلتفرم بازی بر روی لایه یک اتریوم بسازید.

اتریوم با رقابت روبرو خواهد شد

اگرچه برخی نسبت به موقعیت اتریوم در سال آینده خوش‌بین هستند، برخی دیگر معتقدند اتریوم با رقابت فزاینده‌ای از سوی بلاک‌چین‌های لایه یک و راه‌حل‌های لایه ۲ مواجه خواهد شد، به ویژه در مورد بازی‌های رمزنگاری شده.

وضوح نظارتی و همگرایی کریپتو و TradFi

برخی شرکت‌های این صنعت معتقدند سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که مقررات در سراسر جهان شفاف‌تر می‌شود. به گفته برخی، این مورد می‌تواند خطوط بین ارزهای دیجیتال و مالی سنتی (TradFi) را بیشتر محو کند.

در همین حال، به گفته سیدنی پاول، یکی از بنیان‌گذاران بازار سرمایه نهادی Maple Finance، رشد خدمات DeFi که با مقررات مطابقت دارند نیز منجر به رونق جریان اعتبار سازمانی بیشتر به اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

 

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.